Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw usuwania skutków klęsk żywiołowych w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego 40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Analizuje składane przez jednostki samorządu terytorialnego wnioski o dotację z rezerwy celowej budżetu państwa na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
- Weryfikuje straty w mieniu jednostek samorządu terytorialnego powstałe w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych.
- Udziela wnioskodawcom (jednostkom samorządu terytorialnego) instruktażu i wytycznych celem właściwego skompletowania niezbędnej dokumentacji oraz prawidłowego sporządzenia wniosków dotacyjnych przez te jednostki.
- Weryfikuje dostarczane przez jednostki samorządu terytorialnego rozliczenia finansowe w zakresie środków przekazanych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
- Opracowuje i aktualizuje wojewódzki plan zarządzania kryzysowego i inne dokumenty z nim związane.
- Sporządza sprawozdania i informacje okresowe celem dostarczenia Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji danych dotyczących środków finansowych przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
- Planuje działania na rzecz ochrony infrastruktury (obiekty i systemy niezbędne dla zapewnienia bezpiecznego i ciągłego funkcjonowania organów administracji publicznej) oraz ludności celem przeciwdziałania i minimalizacji skutków ataków terrorystycznych lub sabotażowych.
Warunki pracy Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd.
Praca na tym stanowisku wiąże się z codziennym kontaktem z klientem, głównie zewnętrznym – z jednostkami samorządu terytorialnego, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, uczestnikami systemu zarządzania kryzysowego. Praca w terenie oraz nietypowe godziny pracy ( w tym dyżury) związane z weryfikacją strat w mieniu jednostek samorządu terytorialnego, zagrożenie korupcją.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
- wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
- do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego, a dodatkowo do dokumentów potwierdzających wykształcenie dołącz potwierdzenie ich równoważności z odpowiednim polskim dyplomem/świadectwem
- nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
- zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
- w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do urzędu
- informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
- oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
- dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomiczne lub wyższe na kierunku budownictwo
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z zarządzaniem kryzysowym lub/i przeprowadzaniem kontroli
w jednostkach sektora finansów publicznych lub/i realizacją inwestycji budowlanych lub/i prowadzeniem nadzoru budowlanego lub/i dysponowaniem środkami z budżetu państwa na zdarzenia związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego lub wyższego na kierunku budownictwo
pozostałe wymagania niezbędne: - szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742);
- znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych (Dział I-IV), o finansach publicznych (Dział I, III, V), Prawo budowlane (Rozdział 1, 3-8)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość ustaw: o zarządzaniu kryzysowym, o stanie klęski żywiołowej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742);
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. usuwania skutków klęsk żywiołowych w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejDokumenty należy złożyć do: 2023-04-07
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. usuwania skutków klęsk żywiołowych"
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane