Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Nadzoru PrawnegoZakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Sprawuje nadzór nad działalnością organów jednostek samorządu terytorialnego i ich związków oraz innych podmiotów, aby ocenić legalność uchwał i zarządzeń wydawanych przez te organy.
- Prowadzi postępowania wyjaśniające dotyczące naruszeń przez osoby pełniące funkcje publiczne w jednostkach samorządu terytorialnego oraz ich związkach „przepisów antykorupcyjnych”, aby ewentualnie stwierdzić wygaśnięcie mandatu radnego lub wójta.
- Prowadzi postępowania odwoławcze oraz zażaleniowe od decyzji wydanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, aby przygotować decyzje Wojewody Śląskiego jako organu II instancji w sprawach dotyczących zwrotu gminom utraconych dochodów.
- Prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad działalnością związków spółek wodnych i związków wałowych (w tym m.in. wydaje decyzje w sprawach zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia statutów związkowych), aby ocenić legalność ich funkcjonowania.
- Prowadzi sprawy związane z wyznaczeniem przez Prezesa Rady Ministrów osób pełniących funkcje organów jednostek samorządu terytorialnego, aby zapewnić ciągłość działalności organu.
- Prowadzi sprawy związane z ustanowieniem zarządu komisarycznego w jednostkach samorządu terytorialnego, aby przygotować wnioski o ustanowienie komisarza rządowego.
- Uzgadnia projekty statutów związków międzygminnych, związków powiatów, związków powiatowo – gminnych oraz zmian statutów tych związków, aby zapewnić zgodność ich zapisów z prawem oraz umożliwić przekazanie ich do właściwego ministra.
- Prowadzi sprawy z zakresu ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych gminy, budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz pomniki.
Warunki pracyBudynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (WSA i NSA).
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
- wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
- do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego
- nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
- zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
- w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do Urzędu
- informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
- oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
- dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych ze sporządzaniem umów, pism procesowych, rozstrzygnięć, opinii prawnych, decyzji administracyjnych lub/i występowaniem przed sądami
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa
- znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych
- umiejętność redagowania pism
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość ustaw: o regionalnych izbach obrachunkowych (rozdział 1 oraz 2), o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
- myślenie analityczne
- wystąpienia publiczne
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejDokumenty należy złożyć do: 2021-03-08
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Aplikuj mailowo na adres: rekrutacja@katowice.uw.gov.pl, w temacie wpisz: Ogłoszenie nr 74781/ 22.02.2021
lub w formie papierowej na adres:
Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane