Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 20/04/2021.

Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Nadzoru Prawnego


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawuje nadzór nad działalnością organów jednostek samorządu terytorialnego i ich związków oraz innych podmiotów, aby ocenić legalność uchwał i zarządzeń wydawanych przez te organy.
  • Prowadzi postępowania wyjaśniające dotyczące naruszeń przez osoby pełniące funkcje publiczne w jednostkach samorządu terytorialnego oraz ich związkach „przepisów antykorupcyjnych”, aby ewentualnie stwierdzić wygaśnięcie mandatu radnego lub wójta.
  • Prowadzi postępowania odwoławcze oraz zażaleniowe od decyzji wydanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, aby przygotować decyzje Wojewody Śląskiego jako organu II instancji w sprawach dotyczących zwrotu gminom utraconych dochodów.
  • Prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad działalnością związków spółek wodnych i związków wałowych (w tym m.in. wydaje decyzje w sprawach zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia statutów związkowych), aby ocenić legalność ich funkcjonowania.
  • Prowadzi sprawy związane z wyznaczeniem przez Prezesa Rady Ministrów osób pełniących funkcje organów jednostek samorządu terytorialnego, aby zapewnić ciągłość działalności organu.
  • Prowadzi sprawy związane z ustanowieniem zarządu komisarycznego w jednostkach samorządu terytorialnego, aby przygotować wnioski o ustanowienie komisarza rządowego.
  • Uzgadnia projekty statutów związków międzygminnych, związków powiatów, związków powiatowo – gminnych oraz zmian statutów tych związków, aby zapewnić zgodność ich zapisów z prawem oraz umożliwić przekazanie ich do właściwego ministra.
  • Prowadzi sprawy z zakresu ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych gminy, budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz pomniki.


Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (WSA i NSA).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów

  • wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
    https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html

  • do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego

  • nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy

  • zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca

  • oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)

  • w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do Urzędu

  • informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane

  • oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone

  • dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych ze sporządzaniem umów, pism procesowych, rozstrzygnięć, opinii prawnych, decyzji administracyjnych lub/i występowaniem przed sądami

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa
  • znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych
  • umiejętność redagowania pism
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: o regionalnych izbach obrachunkowych (rozdział 1 oraz 2), o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne
  • myślenie analityczne
  • wystąpienia publiczne


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-03-08
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Aplikuj mailowo na adres: rekrutacja@katowice.uw.gov.pl, w temacie wpisz: Ogłoszenie nr 74781/ 22.02.2021
    lub w formie papierowej na adres:
    Śląski Urząd Wojewódzki
    ul. Jagiellońska 25
    40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego”
    Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP.
    Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Publicznej KPRM. ...    Rozwiń

    Informacje dodatkowe

    Ostatnia aktualizacja:
    22/02/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna
    do góry