Opis stanowiska pracy


Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw budżetu polityki rodzinnej w Wydziale Polityki Społecznej, Oddział Budżetu i Świadczeń Rodzinnych

66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Jagiellończyka 8

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi stały monitoring wydatków w obszarze polityki rodzinnej, orzekania o niepełnosprawności oraz ochrony zdrowia, realizowanych programów, finansowanych lub dofinansowanych ze środków publicznych, analizuje zgłaszane przez jednostki samorządu terytorialnego potrzeby finansowe oraz prognozuje przewidywane wydatki.
  • Przygotowuje dyspozycje przekazania środków do jednostek samorządu terytorialnego na zadania z zakresu polityki rodzinnej, orzekania o niepełnosprawności i ochrony zdrowia i realizowanych programów.
  • Analizuje i rozpatruje wnioski kierowane m.in. przez jednostki samorządu terytorialnego dotyczących budżetu, możliwości dokonywania zmian w posiadanych środkach, sposobu finansowania zadań i wydatkowania posiadanych środków budżetu państwa.
  • Przygotowuje wnioski do ministra właściwego do spraw finansów, innych ministrów resortowych oraz Prezesa Rady Ministrów o pozyskanie dodatkowych środków z rezerw celowych budżetu państwa, rezerwy ogólnej oraz wnioski o dokonanie przez ministra właściwego do spraw finansów, innych ministrów resortowych oraz Prezesa Rady Ministrów zmian w posiadanym budżecie, a także dokonuje podziału pozyskanych środków.
  • Przygotowuje okresowe informacje z wykonania dochodów i wydatków oraz informacjie z wykonania wydatków w ujęciu zadaniowym, w tym także przygotowuje zbiorcze informacje z obszaru zadań realizowanych przez Wydział.
  • Opracowuje materiały do projektu ustawy budżetowej oraz ustawy budżetowej w zakresie dochodów i wydatków na zadania z obszaru polityki rodzinnej, realizowanych programów oraz wydatków w ujęciu zadaniowym, a także przygotowuje zbiorcze materiały z obszaru zadań realizowanych przez Wydział.
  • Rozlicza prawidłowości wykorzystania dotacji oraz prowadzi postępowania administracyjne w sprawie zwrotu dotacji przekazanych ze środków budżetu państwa, w sytuacjach określonych przepisami ustawy o finansach publicznych..


Warunki pracy


  • Zagrożenie korupcją

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • Praca w pomieszczeniu klimatyzowanym zlokalizowanym na XIII piętrze w budynku XV kondygnacyjnym

  • Zainstalowana winda



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Informacje dot. procedury zgłoszeń wewnętrznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 poz. 928) znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu: https://bip.lubuskie.uw.gov.pl/generalny/zarzadzenia/600



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • 6 m-cy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w komórkach finansowych lub księgowych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość zasad służby cywilnej i etyki korpusu służby cywilnej
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
  • Odpowiedzialność, rzetelność, skrupulatność, systematyczność, terminowość
  • Umiejętność pracy pod presja czasu, dobra organizacja pracy
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: obsługi edytora tekstów MS Word, obsługi arkusza kalkulacyjnego MS Excel, tworzenia prezentacji multimedialnych MS Power Point
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustanowieniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Własnoręcznie podpisany list motywacyjny
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z zakresu finansów publicznych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-18
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Lubuski Urząd Wojewódzki
    ul. Jagiellończyka 8
    66-400 Gorzów Wlkp.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi