Opis stanowiska pracy


Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Powiatu Bielskiego

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy do spraw finansowych i administracyjno-kadrowych PINB

43-300 Bielsko-Biała Ul. Piastowska 40

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • opracowanie projektów planów finansowych jednostki i ich zmian
  • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki
  • sporządzenie bilansu jednostki, rachunku zysków i strat , zmian w funduszu jednostki oraz wszystkich niezbędnych dokumentu sprawozdawczych
  • sporządzanie i rozliczanie miesięcznych list płac wynagrodzeń pracowników sporządzanie dokumentacji do ZUS i US
  • prowadzenie dokumentacji pracowniczej i ewidencji czasu pracy pracowników jednostki
  • wykonywanie innych niewymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydawanych przez PINB należą do kompetencji głównego księgowego. prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki
  • prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki


Warunki pracy

Praca przy kompurerze w siedzibie inspektoratu, korzystanie z internetu, urządzeń biurowych i oprogranowania.


Czs pracy 20 godzin tygodniowo (cztery godziny dziennie)


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe wyższe lub średnie ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
co najmniej 6 lat praktyki w księgowości w komórkach finansowych administracji publicznej dla osoby z wykształceniem średnim, lub co najmniej 3 lata praktyki w księgowości dla osoby z wykształceniem wyższym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów prawa związanych ze specyfiką pracy na stanowisku Głównego księgowego w jednostce budżetowej a w szczególności ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, budżetowej, o służbie cywilnej, prawo zamówień publicznych, kodeks pracy, o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • znajomość zasad księgowości budżetowej jednostek sektora finansów publicznych
  • znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej i służbie cywilnej
  • znajomość przepisów z zakresu podatków i ubezpieczeń społecznych
  • umiejętność sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych oraz znajomość budżetu zadaniowego
  • odporność na stres, komunikatywność i samodzielność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi programów : Finansowo-księgowego, Płace, Kadry, Modułu PPK, Budżetu -RB , e-deklaracji Firmy Rekord, programu Płatnika , Portalu FB, e-Projektu, Wniosków budżetowych w zakresie planów finansowych i sprawozdawczości , programu PUE ZUS, obsługa aplikacji IPPK, obsługa portalu sprawozdawczego GUS w zakresie danych ogólnych jak również danych w zakresu służby cywilnej.
  • Prawo jazdy kat. B
  • Zdolność analitycznego myślenia, umiejętność argumentowania
  • Samodzielność, odpowiedzialność, systematyczność, obowiązkowość, terminowość


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-05
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Powiatu Bielskiego
    43-300 Bielsko-Biała, Piastowska 40 (bud. B, II piętro, pok. 201 sekretariat)

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi