Opis stanowiska pracy
Financial Controller
Warszawa
NR REF.: 1190613
For our Client – an international organization from the Renewable Energy sector, we are currently looking for Candidates for the position of
Financial Controller.
In this role, your duties will include:- Developing and managing the annual budget to ensure alignment with organizational goals and financial objectives.
- Preparing and updating financial forecasts to support strategic planning and decision-making processes.
- Conducting thorough variance analysis to identify discrepancies between actual and budgeted figures, providing insights and recommendations for corrective actions.
- Performing various financial analyses to evaluate business performance, identify trends, and support management in making informed decisions.
- Coordinating with external auditors to prepare necessary documentation and facilitate the audit process.
- Monitoring and controlling project costs to ensure adherence to budget and financial targets.
- Performing other duties as assigned by the supervisor to support the financial management and overall objectives of the organization.
Qualifications:- At least 4–5 years of professional experience in financial controlling roles
- Advanced knowledge of MS Excel
- Proven experience in project budgeting
- Communicative level of English (min. B2 level)
- Team-player approach, proactiveness and eagerness to expand one’s knowledge
- Self-organization and self-motivation
What you can expect in returnOur client offers development opportunities within international structures in the dynamically growing renewable energy sector, stable employment based on an Employment Contract, a friendly atmosphere, hybrid forms of collaboration, and private healthcare.
What you need to do nowIf you feel that you could be the perfect match for this role, please do not hesitate to send us your CV.
*Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 24/02/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa