Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 04/12/2021.

Opis stanowiska pracy

Finace Manager
Warszawa
NR REF.: 1154961

Finance Manager

 Key Accountabilities:

  • Managing month end activities (preparation, review & approval)
  • Managing monthly reconciliation of the payroll, baseline, projects costs, savings and transition costs
  • Cost savings and Gross profit increase initiatives.
  • P&L reporting, review & reconciliation for bottom line result
  • P&L Outlook analysis & reporting / Forecast
  • Introduce & improve internal control/ risk management
  • Project cash flow review, consolidation & reporting
  • Baseline budget preparation & communication
  • Process alignment, improvement & simplification
  • Complete monthly pass through reconciliations between systems & reported numbers
  • Produce monthly commercial analysis of out of scope activities, including project profitability tracker, and assist Projects lead in managing Client’s budgets
  • Ensure end-to-end contract finance procedures are adhered and implement improvement where appropriate
  • Review the numbers with the site facility managers and coordinators
  • Provide ad-hoc support and financial analysis to Financial Account Lead, as required

Requirements:

  • Financial experience in similar role of 5 years with qualified management and/ or audit experience will be added advantage
  • Fluent English & Polish language knowledge (business communication)
  • Bachelor’s degree in accountancy/ Finance or Professional Accounting/ Finance qualification
  • Analytical skills and high level of accuracy
  • Ensuring full audit trail of all financial transactions including SOX compliance requirements
  • Ability to confidently work through problems and identify solutions/recommendations that have direct impact on operations
  • Basic management skills (will be managing one employee that support local processes)
  • Commercial approach
  • Problem solving Skills
  • Strong user of Excel (eg. V-look up, text to columns, pivot tables, conditional formatting, join text, ifs, etc.)

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
15/11/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry