Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 12/07/2020.

Opis stanowiska pracy

Customer Service Professional
Kraków
NR REF.: 1139451

For 50 years now, Universal Investment have been one of the pioneers of the investment sector and, with € 459 billion of assets under administration and around 700 employees, are the largest independent investment company in the German-speaking countries.
For our customers, we are creating clear added value from Frankfurt am Main Luxembourg and Cracow with around 400 asset managers worldwide. A unique offer in Germany.


To achieve our ambitious growth goals we are currently looking for a Customer Service Representative(m/f/d).
Your Tasks and Responsibilities:
• The main responsibility will be to provide an excellent standard of customer service to our existing clients. Our Customer Service Representatives are self-motivated and able to work as a part of a team;
• 1st & 2nd Level Support for existing clients regarding SimCorp Dimension (Front-to-Middle Office) and bespoke IT solutions for the asset management industry;
• Assist our clients in recording and maintaining static data, booking of security trades, F/X and derivatives transactions and corporate actions;
• Realization and monitoring of straight-through processing in the area of Front-Office/Middle-Office system, parametrisation of related tasks;
• Setup new procedures and functions in SimCorp Dimension;
• Take over Application Management for our clients;
• Maintenance of investment guidelines in SimCorp Dimension;
• Applicant’s intermediate IT skills will help to solve problems and find sustain-able solutions;
• Active involvement in the onboarding process of new clients.

What you offer:
The following are expected from the successful candidate:
• A proactive, naturally helpful and service orientated individual which is well organized with good attention to details;
• Self-motivator who is able to use own initiative and works without close supervision;
• Good knowledge of securities, f/x and derivatives products;
• Understanding of asset management or keen interest in the business as a minimum;
• Computer literate and good analytical skills;
• Accuracy with figures or financial acumen;
• Good knowledge of SimCorp Dimension is a great advantage (but not essential);
• Fluent in German and English;
• Excellent communication skills;
• Experience with Bloomberg is an advantage.

What we offer:
Employees at our company are encouraged to work independently, show commitment and be supportive. In return, our company acknowledges performance, supports creativity and team spirit and promotes further training. As a company with a successful name and considerable growth potential, we have much to offer: a performance-related salary, flexible working hours and a modern workplace in a conveniently-situated location. Your personal development opportunities are directly influenced by your commitment and your success.

By pressing the ‘Apply’ button the Candidates are applying to Hays recruitment agency which provides its services to Universal investment Branch in Kraków. The applications of Candidates meeting the Universal Investment requirements will later be forwarded to Universal Investment for further recruitment.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
09/07/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry