Opis stanowiska pracy
Customer Financial Service Specialist
Kraków
NR REF.: 1193141
Job Description
For one of our client39s, International transportation company we are looking for a Customer Financial Service Specialists.✓ Location: Cracow✓ Hybrid working model (office 2x per week)
As a Customer Financial Service Specialist, you will be a key member of the European Ship-To-Collect Business Partner Team, advising and supporting our largest customers and internal stakeholders in matters related to invoicing, cash application, invoice disputes, and collections. You will lead customer-specific invoicing solutions, manage bad debt risk, and contribute to revenue growth.
Responsibilities:
- Lead strategic initiatives across Europe to optimize customer experience and bad debt management
- Collaborate with sales and finance teams to support business retention and development
- Design and implement process improvements in coordination with other departments
- Analyze and address structural issues impacting sales and business operations
- Support customer transitions, ensuring smooth processes and enhanced customer experience
- Resolve operational challenges by establishing workflows that connect different business areas
- Independently manage workload and coordinate activities in a multinational environment
- Conduct meetings with European customers, requiring strong project management and strategic support skills
Requirements:
- Experience in finance and/or sales and/or customer service, with strong project management skills
- Advanced analytical skills (proficiency in Excel: formulas, pivot tables)
- Critical thinking and a proactive approach to problem-solving
- Strong communication skills with a customer-focused mindset
- Experience in cross-functional meetings and working in a dynamic environment
- Fluency in English (advanced level)
- Knowledge of German, French, Italian, and Spanish is a plus
What We Offer:
- Work in a fast-paced international environment
- Opportunities for professional growth and development in project management
- Training to get you started and on-the-job learning opportunities
- Extensive learning resources to further develop your skills and knowledge
- Tuition Assistance Program
- Employee Assistance Program
- Great career opportunities
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 10/06/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Administracja biurowa