Dziękujemy za korzystanie z infoPraca. Data wydruku 10/12/2018.

Credit Analyst

Warszawa, mazowieckie

Diebold Nixdorf BPO Sp. z o.o..

Opis stanowiska pracy

Actually within Diebold Nixdorf BPO Sp. z o. o. we are looking for a Credit Analyst in our EMEA Business Services Center in Warsaw.

The Credit control and cash collection team owns the overall collection and dispute management process as well as credit control functions within EMEA Business Services, a captive shared services center supporting Diebold Nixdorf units throughout Europe, Middle East and Africa.

Primary task of the Credit Analyst is to provide risk profile assessments for Diebold Nixdorf’s Accounts Receivable portfolio while adhering to credit policies and procedures. The function reports to the responsible for EMEA Credit Control and Cash Collection.

The main tasks in this role will be

  • Assess creditworthiness of our existing customer base through formal review
  • Determine degree of risk involved with new/existing customer accounts
  • Analysis of financial statements for both privately-held and publicly traded companies
  • Secure completed credit applications in addition to bank/trade references
  • Handling all steps of the letter of credit process
  • Prepare credit reviews using our existing platform, recommend risk ratings and submit for approval
  • Communicate risk assessment and credit limit rationale to commercial and senior management
  • Order Dun & Bradstreet’s and additional 3rd party reports as requested or as needed
  • Routinely monitor aging for signs of distress; assist in controlling credit exposure Adhere to credit policy and guidelines

Requirements to successfully fill this role are a university degree, preferably with a focus on business and finance as well as relevant (more than 2 years) experience in performing credit analysis in an international environment as well as experience with handling letters of credit.

Excellent Excel skills and good knowledge of the other components of MS Office. Very good communication and presentation skills are necessary to interact and manage the relations with a variety of internal and external stakeholders.

The main working language is English which has to be fully mastered; good knowledge of any other major working language of our center (i. e. French, German, Spanish, Russian) would be an advantage.

We are looking for a self-motivated and analytical candidate with very good communication skills and who enjoys working in an international environment.

We offer:

  • contract of employment (umowa o pracę);
  • taking part in interesting and international projects;
  • international environment;
  • private medical health care and life insurance (also for family);
  • life and accident insurance within group policy;
  • Multisport card.

Prezentacja firmy

Diebold Nixdorf jest czołowym producentem bankomatów i systemów obsługi płatności w... Europie i na świecie. Jesteśmy liderem w dziedzinie rozwoju i wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych, takich jak technologia biometrycznego uwierzytelniania transakcji "Finger Vein" czy płatnicze technologie zbliżeniowe. Naszymi klientami są banki i instytucje finansowe, duże sieci handlowe, centra logistyczne i rozliczeniowe.

Polska odgrywa ważną rolę w europejskich i światowych strukturach firmy. Poza działającym na rynku od 1990 roku przedstawicielstwem handlowym i działem serwisu firma zlokalizowała w naszym kraju aż cztery międzynarodowe centra świadczące usługi o zasięgu europejskim i globalnym.

Global Customer Care Center – ponad 650 specjalistów, którzy obsługują klientów w kilkunastu krajach na czterech kontynentach. Warszawskie Centrum jest jednym z czterech w światowych strukturach Diebold Nixdorf. Pracujemy w trybie ciągłym - 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Jesteśmy zawsze gotowi nieść wsparcie, znajdować skuteczne rozwiązania i pomocne odpowiedzi. Oprócz biura w Warszawie, posiadamy również Centrum Obsługi Klienta w Szczecinie, dedykowane do usług serwisowych dla klientów niemieckojęzycznych oraz Centrum Obsługi Klienta we Wrocławiu.

EMEA Business Service – ponad 170 osób wspierających oddziały firmy w 21 krajach. Jesteśmy jednym z 4 regionalnych Centrów Administracyjnych firmy.

Global Delivery Center – ponad 100 osób obsługujących klientów na całym świecie - od Chin i Indii po Kanadę i USA. Nasze systemy działają we wszystkich krajach Europy.

Research and Development Center – ponad 70 osób w najmłodszej jednostce Diebold Nixdorf w Polsce. Naszym zadaniem jest rozwój nowych technologii informatycznych służących do obsługi i zapewnienia bezpieczeństwa systemów płatności.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
18/11/2018
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
2 lata
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa , Praca Bankowość , Praca Doradztwo / Konsulting , Praca Obsługa klienta , Praca Finanse
do góry