Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 01/04/2020.

Bank Administration Specialist

Warszawa, mazowieckie

Diebold Nixdorf BPO Sp. z o.o..

Opis stanowiska pracy

Diebold Nixdorf BPO Sp. z o. o. is looking for a Bank Administration Specialist for EMEA Business Services. Bank Administration Specialist will be responsible for the maintenance and controls around banking online systems of Diebold Nixdorf entities across EMEA and will be a part of the EMEA BS Payments Team.

EMEA BS Payments Team are responsible for handling payments, payment related controls and reporting for EMEA Diebold Nixdorf entities. Overall responsibilities are to ensure payments are executed according to the agreed timeframe and in compliance with the Company’s payments related Policies. The Team is now taking up additional responsibilities, including bank administration for EMEA, which is a new project in EMEA BS. The Bank Administration Specialist will report to the Team Leader and will be based in Warsaw, Poland.

 

The main tasks in this role will be:

  • Maintaining users in the banking online systems of EMEA entities;
  • Assisting new users to fill in bank access related documentation;
  • Assigning correct roles and limits to users based on the Company’s Policies and
  • Segregation of Duties requirements;
  • Requesting changes to the payments related set up in banking on line systems;
  • Being the point of contact for the banks’ account managers;
  • Liaison with the Global Treasury Department regarding bank administration;
  • Creation and maintenance of bank accounts related database for EMEA;
  • Verification and approval of changes processed by other team members;
  • Resolving any bank administration related queries;
  • Verification and archiving of bank administration related documents;
  • Assistance in increasing efficiencies, suggesting possible improvements and
  • implementation of new bank administration related Policies;
  • Training new users on banking online tools;
  • Supporting other EMEA BS teams;
  • Reporting on cash balances and other payment related items as required;
  • Participation in special/ad-hoc projects related to payments and bank administration.

 

Requirements to successfully fill this role are:

  • A university degree, preferably with a focus on business administration or finance;
  • Attention to detail;
  • Problem solving approach;
  • Strong communication skills;
  • Good excel knowledge;
  • Experience in SAP and banking online systems would be an advantage;
  • Fluent English;
  • Good knowledge of any other major EMEA language (i.e. German) would be an advantage.

 

We are looking for a reliable and analytical professional with the ability to work independently and who enjoys communicating and working with a variety of stakeholders in an effective and timely way.

 

We offer:

  • Contract of employment (umowa o pracę);
  • Involvement interesting and international projects;
  • International environment, people from all continents work in our office;
  • Trainings from the first day of work;
  • Practical use of foreign languages – we work in 13 different languages;
  • Fresh fruits every Friday;
  • 26 days of holiday regardless of seniority;
  • Private medical health care and life insurance (also for your family);
  • Life and accident insurance within group policy;
  • Multisport card;
  • Opportunity to learn from experienced specialists;
  • Self-development and growth within the organizational structure.

Prezentacja firmy

Diebold Nixdorf jest czołowym producentem bankomatów i systemów obsługi płatności w... Europie i na świecie. Jesteśmy liderem w dziedzinie rozwoju i wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych, takich jak technologia biometrycznego uwierzytelniania transakcji "Finger Vein" czy płatnicze technologie zbliżeniowe. Naszymi klientami są banki i instytucje finansowe, duże sieci handlowe, centra logistyczne i rozliczeniowe.

Polska odgrywa ważną rolę w europejskich i światowych strukturach firmy. Poza działającym na rynku od 1990 roku przedstawicielstwem handlowym i działem serwisu firma zlokalizowała w naszym kraju aż cztery międzynarodowe centra świadczące usługi o zasięgu europejskim i globalnym.

Global Customer Care Center – ponad 650 specjalistów, którzy obsługują klientów w kilkunastu krajach na czterech kontynentach. Warszawskie Centrum jest jednym z czterech w światowych strukturach Diebold Nixdorf. Pracujemy w trybie ciągłym - 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Jesteśmy zawsze gotowi nieść wsparcie, znajdować skuteczne rozwiązania i pomocne odpowiedzi. Oprócz biura w Warszawie, posiadamy również Centrum Obsługi Klienta w Szczecinie, dedykowane do usług serwisowych dla klientów niemieckojęzycznych oraz Centrum Obsługi Klienta we Wrocławiu.

EMEA Business Service – ponad 170 osób wspierających oddziały firmy w 21 krajach. Jesteśmy jednym z 4 regionalnych Centrów Administracyjnych firmy.

Global Delivery Center – ponad 100 osób obsługujących klientów na całym świecie - od Chin i Indii po Kanadę i USA. Nasze systemy działają we wszystkich krajach Europy.

Research and Development Center – ponad 70 osób w najmłodszej jednostce Diebold Nixdorf w Polsce. Naszym zadaniem jest rozwój nowych technologii informatycznych służących do obsługi i zapewnienia bezpieczeństwa systemów płatności.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
23/03/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Mniej niż 1 rok
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Administracja / Sekretariat , Praca Administracja biurowa , Praca Biuro / Dokumentacja , Praca Bankowość , Praca Finanse
do góry