Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 22/02/2020.

Opis stanowiska pracy

Transaction Manager - Alternative Investments
Kraków
NR REF.: 1132318

For 50 years now, Universal Investment have been one of the pioneers of the investment sector and, with € 406 billion of assets under administration and around 650 employees, are the largest independent investment company in the German-speaking countries.

For our customers, we are creating clear added value from Frankfurt am Main Luxembourg and Krakow with around 400 asset managers worldwide. A unique offer in Germany.


To achieve our ambitious growth goals we are currently looking for a Transaction Manager(m/f/d).

Your Tasks and Responsibilities:
• Daily contact mostly with FM (Fund Managers) and internal colleagues based in different departments
• Working on broad scope of alternative investment (700 transactions for non-standardized investments per year)
• Gathering information and documentation concerning the target investment
• Responsible for “project management”, you will be in charge of coordinating the transactions and Due Diligence with all the involved departments (10 up to 12 internal teams) and external FM´s (Worldwide)
• Ensuring that the transaction is aligned with the legal, fiscal and regulatory requirements (input is coming from the involved departments)
• Administrating the transaction tool (SharePoint System), upload of documentation and input of information
• Making recommendations for changes to processes and procedures and prepare documentation for review as required
• Support the team Investment Management for administrative tasks like re-porting or statistics
• The transactions are with 3 complexity levels (high, medium, low), depending on the target veicle - needs to be able to deal with all of them after the training as team members back up each other

As successful candidate, you will bring the following:
• Master’s degree or equivalent qualification in Finance, Economics, Business Administration or related subject
• Experience in Alternative Investments
• Experience in project management, process efficiencies, automation & standardization
• Looking for a Senior profile – no leadership experience required as the position is independent with experience in Alternative Investments
• Quick learner with very good communication skills
• Ability to work independently
• Good interpersonal skills to network, communicate and interact with people internally and externally, solution oriented
• Client centric mindset and superior customer service focus
• SharePoint knowledge
• Fluent in English
• Good German language skills

What we offer:
Employees at our company are encouraged to work independently, show commitment and be supportive. In return, our company acknowledges performance, sup-ports creativity and team spirit and promotes further training. As a company with a successful name and considerable growth potential, we have much to offer: a performance-related salary, flexible working hours and a modern workplace in a conveniently-situated location. Your personal development opportunities are directly influenced by your commitment and your success.

By pressing the ‘Apply’ button the Candidates are applying to Hays recruitment agency which provides its services to Universal investment Branch in Kraków. The applications of Candidates meeting the Universal Investment requirements will later be forwarded to Universal Investment for further recruitment.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
20/02/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry