Opis stanowiska pracy


Urząd Statystyczny w Bydgoszczy

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

statystyk do spraw realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych

85-066 Bydgoszcz ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • zbiera, gromadzi oraz opracowuje dane statystyczne pozyskiwane poprzez wywiady bezpośrednie lub telefoniczne
  • przeprowadza kontrolę formalną, logiczną i rachunkową zgromadzonych danych i wyjaśnia potencjalne błędy
  • monitoruje zadania realizowane przez ankieterów w zakresie ankietowych badań statystycznych
  • zastępuje w razie potrzeby ankieterów w pracy terenowej
  • prowadzi kontrolę terenową pracy ankieterów
  • realizuje prace związane z ankietowymi badaniami statystycznymi


Warunki pracy

Administratorem budynku jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu.


Jest to budynek wolnostojący o 5 kondygnacjach, częściowo podpiwniczony. Wejście główne znajduje się w narożniku budynku od strony południowo-zachodniej, pełni również funkcję wyjścia ewakuacyjnego (drugie wyjście ewakuacyjne to wyjście w piwnicy od strony północnej). Na wprost wejścia do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.


Do wejścia głównego prowadzą rozłożyste schody, a z lewej strony schodów jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Portiernia usytuowana jest na parterze po lewej stronie od wejścia głównego, naprzeciw schodów. Po prawej stronie w holu głównym znajduje się podjazd, który umożliwia korzystanie z windy.


Oddział zajmuje wszystkie pomieszczenia na II piętrze. Do pomieszczeń oddziału można dostać się z holu głównego schodami lub windą pasażerską, która jest wyposażona w informację głosową, a na przyciskach umieszczono cyfry i litery w języku Braille’a. Pomieszczenia obsługi klienta (Informatorium i REGON) znajdują się naprzeciwko wind (po drugiej stronie schodów).


W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza windą), lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Część drzwi przeszklonych jest oznakowana żółtymi pasami kontrastowymi.


W budynku są 2 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością: pierwsza znajduje się na parterze po lewej stronie od windy (nie jest w pełni dostosowana, m.in. brak systemu powiadamiania alarmowego). Druga toaleta (dostosowana) znajduje się na II piętrze za windą.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej

  • PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH  ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
    na stronie internetowej Urzędu: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/co-gdzie-jak-zalatwic-lewe-menu/jakie-sa-aktualne-oferty-pracy-stazy-i-praktyk-/ zamieszczono pomocniczy wzór oświadczenia oraz wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych  w procesie rekrutacji (wymaganej, jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO) o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko statystyk w Wydziale Badań Ankietowych  w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.
    list motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem,
    oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego),
    powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
    oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
    ogłoszenie zostało opublikowane w BIP KPRM, BIP Urzędu i na stronie internetowej Urzędu, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach,
    nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej
  • Znajomość podstawowych przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych
  • Znajomość MS Word, MS Excel
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia
  • Posiadanie obywatelstwa ukraińskiego – dotyczy obywateli Ukrainy, przebywających legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub których pobyt na tym terytorium jest uznawany za legalny na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa”,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w ganach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
  • Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku
  • Przeszkolenie w zakresie metodologii społecznych, ankietowych badań statystycznych prowadzonych przez statystykę publiczną
  • Przeszkolenie w zakresie socjotechniki w zakresie prowadzenia wywiadów z respondentami


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. )
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii (art. 9 RODO) np. dane o stanie zdrowia).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-08
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    z dopiskiem Rekrutacja 5/2025 prześlij aplikację do 08.07.2025 r. w jeden z następujących sposobów:
    - pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
    - na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
    - za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    01/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi