Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządzania ruchem w Wydziale Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Zarządzania Ruchem Oddziału GDDKiA we Wrocławiu

00-874 Warszawa Wronia 53

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sprawdza, weryfikuje, opiniuje, analizuje i konsultuje projekty stałej i tymczasowej organizacji ruchu; rozpatruje poprawność projektów zgodnie z obowiązującymi wymogami, uzgadnia projekty w różnych stadiach dokumentacji; opiniuje wnioski dotyczące przebudowy i lokalizacji zjazdów oraz dotyczące możliwości skomunikowania terenu
  • rozpatruje wnioski dotyczące organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • kontroluje oraz analizuje stan organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego na administrowanej sieci dróg; bierze udział w odbiorach oznakowania dróg
  • planuje i realizuje zadania poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zadania realizowane w ramach programów rządowych
  • zapobiega powstawaniu zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i współpracuje przy wprowadzaniu ograniczenia w ruchu bądź przy zamykaniu dróg dla ruchu w wypadkach kiedy wymaga tego stan techniczny drogi lub mostu
  • realizuje procedury audytu i ocen bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • prowadzi i analizuje bazy danych o wypadkach drogowych
  • realizuje zadania określone w przepisach rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • obciążenie mięśniowo – szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych (większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej),

  • obsługa monitora ekranowego po. 4h dziennie,

  • stały duży dopływ informacji i gotowość do odpowiedzi,

  • kierowanie autem służbowym kat. B w ramach upoważnienie Dyrektora.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca biurowa przy użyciu takich urządzeń jak: komputer, drukarka, kserokopiarka,  niszczarka dokumentów, faks,

  • oświetlenie naturalne i sztuczne,

  • budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac,

  • opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/gddkia/deklaracja-dostepnosci ,

  • wyjazdy służbowe krajowe,

  • obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Wzory oświadczeń znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/gddkia/wzory-oswiadczen-dla-kandydatow-bioracych-udzial-w-naborach


 


Realizując obowiązek, o którym mowa w art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928), informujemy, że w Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad funkcjonuje „Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych”. Celem wprowadzenia procedury jest umożliwienie dokonywania zgłoszeń osobom fizycznym, które uzyskały informacje o naruszeniu prawa w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w kontekście związanym z pracą. Przekazanie rzetelnego zgłoszenia pozwoli wykryć naruszenie prawa oraz podjąć właściwe działania następcze, przyczyniając się do poprawy funkcjonowania Urzędu. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów dokonywania zgłoszeń wewnętrznych oraz funkcjonowania procedury dostępne są na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakładce „procedura zgłoszeń wewnętrznych".



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze zarządzania ruchem i/lub zarządzania drogami i/lub budowy dróg i/lub projektowania dróg i/lub inne związane z ruchem drogowym i działaniem na rzecz bezpieczeństwa ruchu

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość aktów prawnych: Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, Rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych, Ustawa Prawo o ruchu drogowym, Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych
  • Wiedza merytoryczna: umiejętność weryfikacji dokumentacji projektowej oraz analizy i stosowania przepisów techniczno-budowlanych, umiejętność sporządzania pism i pisemnych opinii w zakresie kompetencji wydziału
  • Prawo jazdy kat. B
  • Wiedza merytoryczna: obsługa pakietu MS-Office (Word, Excel)
  • Kompetencje: wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata, urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r., dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wiedza merytoryczna: znajomość wzorców i standardów rekomendowanych przez Ministra właściwego ds. transportu dotyczące dróg (WR-D)
  • Wiedza merytoryczna: umiejętność rozpatrywania projektów organizacji ruchu w tym programów sygnalizacji świetlnej, umiejętność sporządzania Audytów BRD i analiz bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Certyfikat Audytora BRD
  • Kursy z zakresu inżynierii ruchu drogowego, zarządzania ruchem, sygnalizacji świetlnych i zagadnień bezpieczeństwa ruchu, z zakresu audytu brd, przepisów techniczno-budowlanych aktualnych wytycznych WR-D itp.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata, urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r., dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie ukończenia kursów z zakresu inżynierii ruchu drogowego, zarządzania ruchem, sygnalizacji świetlnych i zagadnień bezpieczeństwa ruchu, z zakresu audytu brd, przepisów techniczno-budowlanych aktualnych wytycznych WR-D itp.
  • Kopia certyfikatu audytora BRD

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-11-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Oddział we Wrocławiu
    Wydział Spraw Pracowniczych i Organizacyjnych
    ul. Powstańców Śląskich 186
    53-139 Wrocław (z dopiskiem na kopercie oraz CV: Z-2)
    lub pocztą elektroniczną na adres wroclaw.rekrutacja@gddkia.gov.pl

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/10/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi