Opis stanowiska pracy


Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie

Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw płac w Wydziale Finansów

71-637 Szczecin ul. Teofila Firlika 9/14

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy dotyczące wynagrodzeń oraz innych świadczeń pieniężnych należnych pracownikom KW PSP w celu ich wypłaty.
  • Nalicza i potrąca obowiązkowe składki ZUS i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych w celu wywiązania się z zobowiązań publiczno-prawnych.
  • Dekretuje i księguje listy płac, ZFŚS, emerytów w celu prawidłowego prowadzenia dokumentacji księgowej.
  • Sporządza miesięczną analizę kont: 225, 229, 231, 240 w zakresie wynagrodzeń oraz zestawienia zaliczek na podatek dochodowy, składek ZUS wg obowiązującej klasyfikacji budżetowej w celu ustalenia zgodności danych niezbędnych do sprawozdawczości budżetowej.
  • Opracowuje analizę świadczeń dla pracowników w celu zagwarantowania środków w planie budżetowym.
  • Sporządza zbiorcze informacje wg danych z KP PSP woj. zachodniopomorskiego w szczególności na potrzeby Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, GUS oraz KG PSP w celu dostarczenia aktualnej informacji.
  • Zgłasza i wyrejestrowuje pracowników z ZUS w celu wykonania obowiązku wynikającego z ustawy.
  • Prowadzi ewidencję dokumentów dotyczących wynagrodzeń w celu gromadzenia danych i dostarczenia aktualnych danych.
  • Księguje dokumenty dotyczące kasy zapomogowo – pożyczkowej.
  • Dekretuje i księguje dokumenty konta sum na zlecenie.


Warunki pracy

Praca wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 w siedzibie tut. jednostki. Możliwość wyjazdów służbowych.


Pomieszczenia ciepłe, jasne (oświetlenie naturalne i sztuczne), praca przy komputerze,
w budynku zainstalowana jest winda, korytarze szerokie, drzwi odpowiedniej szerokości. Praca przy komputerze - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Oferty odrzucone w razie ich nieodebrania zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia wyników naboru.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w administracji w tym co najmniej 3 lata na podobnym stanowisku związanym z naliczaniem płac.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność obsługi programu Płatnik.
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych Microsoft Excel oraz Microsoft Word.
  • Znajomość aktualnie obowiązujących przepisów z zakresu naliczania uposażeń jak i pozostałych należności funkcjonariuszom PSP, z zakresu naliczania wynagrodzeń pracownikom cywilnym, z zakresu ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • Znajomość rachunkowości budżetowej i przepisów o finansach publicznych.
  • Odpowiedzialność i wysoka motywacja do rzetelnego wykonywania powierzonych zadań.
  • Odporność na stres i dobra organizacja pracy.
  • Komunikatywność.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Wysoka kultura osobista.
  • Zdolność analitycznego myślenia.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi programów kadrowo – płacowych.
  • Przeszkolenie z zakresu rozliczeń z ZUS.
  • Przeszkolenie z rachunkowości budżetowej i finansów publicznych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu obsługi programu Płatnik.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z zakresu rozliczeń z ZUS.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie z rachunkowości budżetowej i finansów publicznych.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-12-14
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Firlika 9/14
    71-637 Szczecin
    Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej – starszy specjalista ds. płac”.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/12/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi