Opis stanowiska pracy


Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie
ul. Wały Chrobrego 4
70-502 Szczecin


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Nadzór nad danymi emisyjnymi niezbędnymi do wykonania modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analizy i wykorzystania wyników modelowania, w tym obszarów przekroczeń stężeń substancji
  • Współudział w opracowywaniu rocznych i pięcioletnich ocen jakości powietrza dla stref województwa zachodniopomorskiego oraz współtworzenie programów państwowego monitoringu środowiska województwa zachodniopomorskiego
  • Tworzenie map tematycznych w celu prezentacji i oceny stanu środowiska oraz zmian jego elementów, tworzenie nowych warstw tematycznych w technologii GIS
  • Bieżący nadzór nad zasobem baz danych i warstw tematycznych w Systemie Informacji Geograficznej (GIS) w zakresie danych przestrzennych z wynikami obliczeń modelowych i emisji
  • Współudział w opracowywaniu raportów o stanie środowiska w województwie zachodniopomorskim oraz raportów o stanie środowiska dla gmin i powiatów, udostępnianie społeczeństwu, organom administracji rządowej i samorządowej wyników modelowania zanieczyszczeń oraz odpowiadanie na ich pytania dotyczące monitoringu jakości powietrza
  • Wykonywanie zbiorczych sprawozdań statystycznych i resortowych z zakresu jakości powietrza, na podstawie zgromadzonych danych. Udział w opiniowaniu projektów rozporządzeń oraz publikacji przygotowywanych przez GIOŚ
  • Stały monitoring wyników pomiarów automatycznych stężeń badanych substancji w powietrzu oraz przygotowywanie informacji o jakości powietrza do mediów – szczególnie w okresie zimowym. Przygotowywanie i publikacja na stronach internetowych komunikatów i ostrzeżeń dla społeczeństwa w razie wystąpienia przekroczeń poziomów dopuszczalnych stężeń substancji w powietrzu
  • Gromadzenie danych o jakości powietrza w obowiązujących bazach danych do wykonania rocznych oraz pięcioletnich ocenach jakości powietrza.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca w systemie jednozmianowym w siedzibie urzędu oraz w terenie
- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub samochodem służbowym
- nietypowe godziny pracy
- praca wymagająca szczególnych właściwości psychofizycznych, dobrej komunikatywności,
stanowisko wymaga dobrego wzroku oraz odporności na stres.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na III piętrze, winda, brak podjazdów, bariery
architektoniczne: schody, urządzenia higieniczno – sanitarne na każdej kondygnacji,
- stanowisko pracy wyposażone jest w monitor ekranowy, komputer, drukarkę sieciową,
telefon


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Oferty należy składać w zaklejonych kopertach. Wymagane dokumenty, tj. list motywacyjny, życiorys zawodowy i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.

W ofercie prosimy podać adres poczty elektronicznej i nr telefonu. Kandydatki/kandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym o terminach etapów naboru będą informowani pocztą elektroniczną lub telefoniczne.

Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Oferty kandydatek/kandydatów nie wyłonionych w trakcie naboru, którzy nie zażądali zwrotu dokumentów złożonych w związku z przeprowadzonym naborem są niszczone po zakończeniu procedury naboru, nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z osobami wybranymi w danym naborze.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 91 48 59 508.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenie w pracy związanej z ochroną środowiska, monitoringiem środowiska lub w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów i aktów prawnych związanych z monitoringiem środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy Prawo Ochrony Środowiska
  • Umiejętność obsługi komputera i posługiwania sie pakietami biurowymi
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość zagadnień związanych z systemami GIS
  • Umiejętność sporządzania sprawozdań i opracowań
  • Umiejętność formułowania pism administracyjnych
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność terminowej realizacji zadań i pracy pod presją czasu
  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunukatywnym
  • Komunikatywność
  • Chęć poszerzania swojej wiedzy o nowe zagadnienia


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-06-29
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/06/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi