Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej w Wydziale Rodziny i Polityki Społecznej 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - przeprowadzanie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, noclegowniach, ogrzewalniach, mieszkaniach treningowych i wspomaganych, rodzinnych domach pomocy oraz w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej lub statutowej
- prowadzenie spraw wynikających ze sprawowania nadzoru nad realizacją zadań z zakresu pomocy społecznej realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne pomocy społecznej, oraz placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku prowadzonych w ramach działalności gospodarczej lub statutowe
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących: wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej, wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie placówki całodobowej opieki, bez zezwolenia wojewody, nakładania kar pieniężnych za niewykonanie zaleceń pokontrolnych
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego wszystkich szczebli w zakresie funkcjonowania lokalnych systemów oparcia społecznego, w tym z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej. Współpraca z jednostkami i podmiotami zewnętrznymi oraz wewnętrznymi komórkami ŁUW przy realizacji zadań Oddziału
- rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji w zakresie związanym z działalnością Oddziału
- udzielanie informacji i wyjaśnień organom administracji publicznej, jednostkom samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, osobom fizycznym, instytucjom , NGO oraz innym zainteresowanym podmiotom w zakresie spraw należących do właściwości Oddziału. Opiniowanie aktów prawnych. Pomoc przy ocenie merytorycznej wniosków jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przyznania dotacji i realizacji programów rządowych. Merytoryczne opiniowanie uchwał z zakresu pomocy społecznej
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej oraz przygotowanie i opracowanie materiałów do analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej
- prowadzenie spraw związanych z polityką senioralną oraz realizowanie spraw z zakresu wspierania osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Warunki pracy Czynniki uciążliwe: praca w terenie, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach), praca w stresie pod presją czasu
Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie: z przedstawicielami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
kilka razy w tygodniu: z przedstawicielami jst oraz z przedstawicielami jednostek organizacyjnych pomocy społecznej
kilka razy w miesiącu: z przedstawicielami ministerstwa właściwego ds. rodziny i polityki społecznej oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych z osobami fizycznymi prowadzącymi placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku.
kilka razy w roku: z przedstawicielami organów administracji publicznej oraz terenowej administracji państwowej.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 5500-6200 zł plus dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2024 r., poz.409).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod 426******
„W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
staż pracy w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej
pozostałe wymagania niezbędne: - szczególne uprawnienia: specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej realizowana przez podmioty uprawnione w oparciu o zgodę ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego
- doświadczenie w wykonywaniu zadań z zakresu pomocy społecznej, w: a) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, b) podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej, c) komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, d) urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej – zabezpieczenie społeczne
- znajomość przepisów: Ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej
- znajomość aktów wykonawczych do ww. ustawy, w tym: Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2020 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej, Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2020 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń -sumienność, rzetelność, uczciwość, kreatywność, wysokie kompetencje interpersonalne, kultura osobista na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobowa opiekę. Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 30 października 2023 r. w sprawie mieszkań treningowych i wspomaganych. ustawy kodeks postępowania administracyjnego, -ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, stosowanie prawa w praktyce, analityczne myślenie, umiejętność syntezy danych, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, umiejętność redagowania pism umiejętność obsługi komputera w zakresie edytorów tekstu oraz arkusza kalkulacyjnego
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - dodatkowo: sumienność, rzetelność, uczciwość, kreatywność, wysokie kompetencje interpersonalne, kultura osobista
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-01
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu bud. C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 158256