Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy specjalista do spraw realizacji budżetu Wojewody Łódzkiego w części 85/10 województwo łódzkie w Wydziale Finansów i Budżetu 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - prowadzenie ewidencji księgowej w pełnej podziałce obowiązującej klasyfikacji budżetowej w zakresie zrealizowanych dochodów budżetowych w ujęciu analitycznym i syntetycznym
- sporządzanie sprawozdań własnych jednostkowych: budżetowych, statystycznych, o udzielonej pomocy publicznej bądź informacji o nieudzieleniu pomocy publiczne, o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych
- sporządzanie rozliczeń i informacji w zakresie: refundacji z budżetu Unii Europejskiej wydatków poniesionych z budżetu państwa, wpłat dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego z tytułu refundacji wydatków przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- sporządzanie sprawozdania finansowego składającego się z: bilansu, rachunku zysków i strat wg wariantu porównawczego, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej
- prowadzenie spraw w zakresie: obsługi finansowej należności budżetowych, obsługi finansowej przychodów państwowych funduszy celowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie stosowanych ulg finansowych
- terminowe przekazywanie dochodów budżetowych na centralny rachunek dochodów budżetu państwa
- bieżąca analiza wpływów dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki niezaliczane do sektora finansów publicznych na rachunek bieżący dochodów Wojewody Łódzkiego
- obsługa systemu bankowości elektronicznej NBE oraz Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, a także systemu finansowo – księgowego FK
- weryfikowanie kwartalnych sprawozdań budżetowych Rb-27 ZZ
- sporządzanie analiz i raportów finansowych, informacji dotyczących realizacji planu dochodów
Warunki pracy Czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, stres związany w terminowością sporządzania sprawozdań budżetowych oraz finansowych zgodnych z ewidencją budżetową (niesporządzenie sprawozdań w terminie stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Spiętrzenie zadań szczególnie w okresach kwartalnych
Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie – kontakty telefoniczne z jednostkami samorządu terytorialnego, celem prowadzenia uzgodnień w zakresie przekazywania dochodów budżetowych, jednostkami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych, celem prowadzenia uzgodnień roboczych.
Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych.
kilka razy w miesiącu: kontakty telefoniczne z Ministerstwem Finansów.
Wymagana jest umiejętność argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny
kilka razy w roku: kontakty z Rzecznikiem Dyscypliny Finansów Publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest pod adresem:
https://www.gov.pl/web/uw-lodz/nabor-do-sluzby-cywilnej
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 3 000 zł + dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2020, poz. 265 z późn.zm.).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
praca/staż w administracji
pozostałe wymagania niezbędne: - biegła obsługa arkusza kalkulacyjnego oraz edytora tekstu
- znajomość klasyfikacji budżetowej oraz przepisów prawnych z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej i finansowej
- znajomość ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości, przepisów wykonawczych, znajomość KPA,
- znajomość programów wspomagających prace analityczne i raportowanie
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, dyscyplina
- konieczna umiejętność: analitycznego myślenia, prognozowania, rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach nieprzewidzianych i stresowych, szybkiego reagowania na czynniki ryzyka, stosowania prawa w praktyce, pracy w zespole, odporność na czynniki stresogenne, redagowania pism, dzielenie się wiedzą z współpracownikami, wymagana jest wysoka kultura osobista oraz motywacja do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość systemu bankowości elektronicznej NBE, znajomość Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2021-05-24
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Łódzki Urząd Wojewódzki
Punkt Obsługi Klienta bud.C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 77201