Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy / służby samodzielne stanowisko

57-300 Kłodzko ul. Traugutta 7

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadza szkolenia z zakresu bhp dla strażaków PSP i OSP oraz pracowników cywilnych
  • ustala okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy oraz opracowywuje wnioski wynikające z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontroluje realizację tych wniosków
  • prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumentację dotyczącą wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywuje wynikói badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  • dokonuje oceny ryzyka zawodowego oraz aktualizuje dokumentację w tym zakresie
  • współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie BHP
  • przedstawia Komendantowi Powiatowemu wnioski dotyczące zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
  • organizuje okresowe badania lekarskie dla pracowników cywilnych i strażaków
  • wykonuje inne prace zlecone przez Komendanta Powiatowego PSP
  • przeprowadza szkolena wstępne i okresowe z zakresu bhp dla strażaków PSP oraz pracowników cywilnych
  • opiniuje szczegółowe instrukcje dot. bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy


Warunki pracy


  • praca przy monitorze ekranowym poniżej 4 godzin dziennie,

  • narzędzia i materiały pracy – komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka, skaner,

  • budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, - brak windy,

  • nie występują szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy,

  • praca w siedzibie Urzędu,

  • stanowisko związane jest z wyjazdami służbowymi,

  • załatwianie spraw poza jednostką,

  • współpraca z innymi instytucjami, m.in. Komendą Wojewódzką PSP, Państwową Inspekcja Pracy, Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,

  • obsługa systemów komputerowych obowiązujących w zakładzie pracy



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w służbie bhp

pozostałe wymagania niezbędne:

  • aktualne szkolenie okresowe dla służby BHP
  • komunikatywność
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku
  • odporność na stres, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
  • biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • dyspozycyjność
  • bardzo dobra znajomość programów Word, Excel
  • dokładna znajomość pozostałych przepisów prawnych obowiązujących z zakresu wykonywanych zadań
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość przepisów prawnych wymaganych na zajmowanym stanowisku
  • znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zaświadczenie o aktualnym szkoleniu dla służby BHP
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    listownie: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku ul. Traugutta 7, 57-300 Kłodzko;
    osobiście: w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Kłodzku ul. Traugutta 7
    od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/09/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi