Opis stanowiska pracy


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw obsługi finansowo-księgowej Wydział do spraw Administracyjnych

80-748 Gdańsk Ul. Chmielna 54/57

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zadaniami;
  • Prowadzi księgowość w sposób umożliwiający: terminowe przekazywanie rzetelnych informacji finansowych, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdawczości finansowej;
  • Uczestniczy w sporządzaniu sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych);
  • Sporządza listy płac pracowników oraz rozlicza wynagrodzenia i wypłacone świadczenia;
  • Prowadzi dokumentację wypłat wynagrodzeń za czas choroby oraz zasiłków z ubezpieczenia społecznego, oblicza i wypłaca świadczenia pieniężne z ubezpieczenia społecznego;
  • Prowadzi karty wynagrodzeń i karty zasiłkowe pracowników;
  • Uczestniczy w realizacji budżetu RDOŚ oraz gospodarki pozabudżetowej, jak również środków pochodzących z Unii Europejskiej;
  • Przygotowuje przelewy w celu wypłaty należnych świadczeń pieniężnych;
  • Sporządza i przekazuje deklaracje imienne, miesięczne oraz roczne do ZUS;
  • Przygotowuje przelewy na płatności bezgotówkowe oraz dekretuje dokumenty finansowe;
  • Prowadzi rozliczenia środków pozabudżetowych np. z WFOŚiGW, NFOŚiGW;
  • Angażuje środki budżetowe zgodnie z planem finansowym;
  • Przygotowuje dokumenty przetargowe, przeprowadza oraz uczestniczy w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych organizowanych zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz przeprowadza postępowania o udzielanie zamówień z uwzględnieniem zakupów, dostaw i usług w kwocie do 130 000 zł netto.


Warunki pracy


  •  Praca w siedzibie Urzędu polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych;

  • Częste kontakty z klientem wewnętrznym;

  •  Kontakty z klientem zewnętrznym;

  •  Wykonywanie zadań pod presją czasu;

  •  Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich. W budynku brak windy. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek;

  • W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy;

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;

  • Praca przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów informujemy, iż w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku została wprowadzona procedura zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów, z treścią której można zapoznać się w siedzibie urzędu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie rachunkowości budżetowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów prawa z zakresu: Ustawy o służbie cywilnej, Ustawy o ochronie danych osobowych, Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych, Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, Ustawy o rachunkowości, Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe;
  • Bardzo dobra umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office, poczta elektroniczna);
  • Umiejętności organizacyjne i praca w zespole;
  • Terminowość, rzetelność;
  • Komunikatywność;
  • Umiejętność obsługi programu Płatnik;
  • Znajomość zasad przygotowywania wynagrodzeń pracowników;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość obsługi systemu Ministerstwa Finansów TREZOR;
  • Obsługa programu NBE (bankowość elektroniczna NBP);
  • Umiejętność pracy pod presją czasu;
  • Zdolność analitycznego myślenia;


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-13
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku
    ul. Chmielna 54/57,
    80-748 Gdańsk

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    30/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi