Opis stanowiska pracy
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy referent w Czternastym Dziale Kontroli Celno-Skarbowej i Postępowania Podatkowego w Łódzkim Urzędzie Celno-Skarbowym w Łodzi 90-436 Łódź al. Kościuszki 83
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Uczestniczy w prowadzonych kontrolach celno- skarbowych, postępowaniach kontrolnych i postępowaniach podatkowych z zakresu prawa podatkowego, w tym analizuje dokumentację podatkową oraz materiały pochodzące z innych urzędów
- W ramach czynności proceduralnych uczestniczy w gromadzeniu materiałów dowodowych, przesłuchaniach strony kontrolowanej i świadków, w zasięganiu opinii biegłych, dokonywaniu oględzin i przeszukań lokali, zarządzaniu przeprowadzenia spisu z natury, dokonywaniu zabezpieczania zebranych dowodów.
- Przygotowuje projekty pism procesowych w toku kontroli celno-skarbowych o niewielkim stopniu złożoności, postępowań kontrolnych i postępowań podatkowych.
- Uczestniczy w pracach związanych z działaniami celowych zespołów zadaniowych powoływanych spośród pracowników i funkcjonariuszy ŁUCS, a także z udziałem przedstawicieli instytucji i organów zewnętrznych, w szczególności innych organów KAS i organów ścigania.
- Asystuje w czynnościach postępowania przygotowawczego wspierając pracę komórki dochodzeniowo-śledczej, w tym uczestniczy w akcjach realizowanych w ramach postępowania przygotowawczego we współdziałaniu z innymi komórkami ŁUCS.
- Wykonuje inne doraźne zadania zlecone przez przełożonych.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego oraz praca w terenie,
- praca przeważnie siedząca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, urządzenie wielofunkcyjne, niszczarka itp.)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
- stanowisko pracy zlokalizowane na wysokim parterze (schody wewnętrzne) w budynku jednopiętrowym
- urząd zlokalizowany w kompleksie dwóch połączonych ze sobą funkcjonalnie na
- poziomie parteru budynków (jeden budynek jednopiętrowy oraz drugi dwupiętrowy),
- budynek jest wyposażony w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
- budynek nie jest wyposażony w windę, co uniemożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynku,
- w budynku brak jest pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).
W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERTY W FORMIE PAPIEROWEJ: WYMAGANE OŚWIADCZENIA I KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MUSZĄ BYĆ OPATRZONE TWOIM WŁASNORĘCZNYM PODPISEM.
Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie.
Jeśli w ogłoszeniu wymagane jest określone doświadczenie zawodowe lub staż pracy, w swojej aplikacji musisz jednoznacznie wykazać jego długość i rodzaj. Możesz to zrobić, dołączając kopie dokumentów, takich jak:
- świadectw pracy dotyczących zakończonych okresów zatrudnienia,
- zaświadczenia o trwającym stosunku pracy,
- zaświadczenia od zleceniodawców, potwierdzające czas trwania umowy i zakres obowiązków,
- zaświadczenia o odbytym stażu lub praktykach, z podanym zakresem wykonywanych zadań i czasem ich trwania,
- inne dokumenty jednoznacznie potwierdzające długość i rodzaj doświadczenia zawodowego.
Pamiętaj, że sama umowa o pracę lub każda inna umowa cywilnoprawna nie jest wystarczającym potwierdzeniem okresu zatrudnienia.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym e-mailowo. Prosimy o systematyczne sprawdzanie skrzynek mailowych, w tym folderu SPAM.
W przypadku aplikowania za pośrednictwem formularza elektronicznego informujemy, iż formularz zawiera wszystkie niezbędne w naborze oświadczenia (należy zaznaczyć checkboxy). Osoba, która wygra nabór będzie zobowiązana do przekazania w dniu zatrudnienia kompletu podpisanych dokumentów aplikacyjnych. Jednocześnie prosimy o przesyłanie tylko niezbędnych dokumentów.
Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.
Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania
Informujemy, że osoby które będą uczestniczyły w rozmowie kwalifikacyjnej, otrzymają wiadomość e-mail z linkiem do dobrowolnej, anonimowej ankiety. Ankieta zawiera pytania dotyczące przebiegu rekrutacji i służy do badania poziomu satysfakcji tego procesu.
INFORMACJE SYGNALNE[i]
W przypadku stwierdzenia podczas naboru naruszeń przepisów prawa możesz dokonać zgłoszenia tego faktu:
pisemnie:
a. pocztą elektroniczną na adres: zgłoszenie.wewnetrzne.ias.lodz@mf.gov.pl;
b. listownie na adres siedziby izby: al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź, w dwóch kopertach, z czego wewnętrzną kopertę należy opatrzeć dopiskiem „Zgłoszenie wewnętrzne”;
2. ustnie:
a. telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
b. w trakcie bezpośredniego spotkania z osobą upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń, z którego osoba ta sporządza protokół;
Z osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń kontaktować się możesz pod nr tel. 422****** wew. 259; 422****** wew. 240; 422****** wew. 305
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), zgłoszenie można przesłać z adresu
e-mail - przy czym, zgłoszenie winno być opatrzone podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Spotkanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b), nastąpi na twój wniosek, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
1. datę dokonania zgłoszenia;
2. dane osobowe sygnalisty pozwalające na ustalenie jego tożsamości;
3. adres do kontaktu sygnalisty;
4. dane osoby, której dotyczy zgłoszenie;
5. przedmiot naruszenia, w tym:
a. szczegółowy opis naruszenia prawa;
b. datę wystąpienia naruszenia prawa lub zdarzenia, które do niego doprowadziło albo może doprowadzić.
[i] Ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów(Dz. U. z 2024 r., poz. 982)
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
miesięcy pracy w administracji lub pracy biurowej
pozostałe wymagania niezbędne: - Podstawowa znajomość procedury kontroli celno – skarbowej i postępowania podatkowego.
- Podstawowa znajomość przepisów materialnego prawa podatkowego.
- Podstawowa znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej i kodeksu pracy.
- Grzeczność i uprzejmość.
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
- Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania.
- Skuteczna komunikacja ustna i pisemna.
- Terminowość, rzetelność, dokładność, samodzielność.
- Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu.
- Obsługa MS Office: Word oraz Excel.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Umiejętność obsługi aplikacji i systemów informatycznych MF i IAS obsługiwanych na stanowisku pracy
- Studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego, rachunkowości
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania
- Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór oświadczenia - Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed dniem 01 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-03-31
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
al. Kościuszki 83
90-436 Łódź
Kancelaria, pokój nr 1
z dopiskiem: ogłoszenie nr 149743