Opis stanowiska pracy


Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu

Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy referent do spraw administracyjno - biurowych w Placówce Straży Granicznej w Opolu

47-400 Racibórz ul. Dąbrowskiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przedstawia Komendantowi Placówki korespondencję i przekazuje ją zgodnie z dekretacją;
  • sporządza rozkaz dzienny oraz wykonuje pisma, wnioski i inne dokumenty wskazane przez przełożonego;
  • wprowadza dane do aplikacji "Delegacje" oraz prowadzi rejestr wydanych poleceń wyjazdu służbowego i wypisuje delegacje służbowe;
  • realizuje czynności związane z wytwarzaniem kopii, odpisów, wyciągów i wypisów z dokumentów oraz wykonuje niezbędne czynności kancelaryjne;
  • współdziała z komórkami organizacyjnymi placówki i oddziału w zakresie sporządzania, przyjmowania i przesyłania dokumentów;
  • obsługuje interesantów i gości przybyłych do Komendanta Placówki kształtując pozytywny wizerunek placówki oraz prowadzi terminarz spotkań i planowanych przedsięwzięć Komendanta placówki;
  • prowadzi elektroniczną ewidencję czasu służby kadry kierowniczej oraz sporządza roczne karty ewidencji obecności funkcjonariuszy placówki. Prowadzi ewidencję czasu pracy pracowników zatrudnionych w placówce;
  • prowadzi urządzenia ewidencyjne oraz inną dokumentację, również w ramach systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).


Warunki pracy


  • praca administracyjno - biurowa;

  • praca przed monitorem ekranowym co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy;

  • wymuszona pozycja ciała;

  • praca w godzinach 7:30 - 15:30;

  • narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;

  • miejsce pracy znajduje się w budynku nr 1 - obecnie niedostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych (ciągi komunikacyjne obejmują schody, przy wejściach do niektórych pomieszczeń występują progi, w budynku brak odpowiednio dostosowanej toalety);

  • praca związana z bezpośrednią obsługą gości i interesantów.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Proponowane wynagrodzenie brutto: 4967,94zł oraz dodatek tzw. "stażowy" od 5% do 20%.

  • Zgodnie z treścią art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U.2024.409 t.j.), dodatek za
    wieloletnią pracę przysługuje członkowi Korpusu Służby Cywilnej po pięciu latach pracy w wysokości wynoszącej 5%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, a także wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20%
    miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów informujemy, że w
    ŚląskimOddziale Straży Granicznej przyjęto Procedurę zgłoszeń wewnętrznych związanych z naruszeniem prawa w
    ŚląskimOddziale Straży Granicznej. Wyżej wskazana procedura zgłoszeń wewnętrznych dostępna jest w siedzibie
    KomendyOddziału przy ul. Dąbrowskiego 2 w Raciborzu oraz placówkach Straży Granicznej podległych Śląskiemu
    Oddziałowi Straży Granicznej.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych i pakietu biurowego MS Office;
  • znajomość podstawowych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych oraz przepisów z zakresu ewidencji czasu pracy;
  • komunikatywność;
  • umiejętność stosowania przyjętych form korespondencji;
  • pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz przetwarzania danych osobowych;
  • umiejętność pracy w programie Power Point.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2024.632) lub kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE"
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz przetwarzania danych osobowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-08-21
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Oddział Straży Granicznej
    ul. Dąbrowskiego 2
    47 - 400 Racibórz

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/08/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi