Opis stanowiska pracy


Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu

Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy referent w Placówce Straży Granicznej w Opolu

47-400 Racibórz ul. Dąbrowskiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przedstawia Komendantowi Placówki korespondencję i przekazuje ją zgodnie z dekretacją, celem zapewnienia właściwego obiegu dokumentów;
  • sporządza rozkaz dzienny oraz przygotowuje pisma, wnioski i inne dokumenty wskazane przez przełożonego;
  • wprowadza dane do aplikacji "Delegacje" oraz prowadzi rejestr wydawanych poleceń wyjazdu służbowego, wypisuje delegacje służbowe, w celu prawidłowego kierowania funkcjonariuszy i pracowników na wyjazdy zewnętrzne;
  • realizuje czynności związane z wytwarzaniem kopii, odpisów, wyciągów i wypisów z dokumentów oraz wykonuje niezbędne czynnosci kancelaryjne, w celu zapewnienia należytej ochrony fizycznej dokumentów i nośników informacji znajdujących się w dyspozycji;
  • współdziała z komórkami organizacyjnymi placówki i oddziału w zakresie sporzadzania, przyjmowania i przesyłania dokumentów, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentacji i korespondencji;
  • prowadzi terminarz spotkań komendanta placówki;
  • przyjmuje interesantów oraz organizuje i obsługuje spotkania i narady komendanta placówki;
  • prowadzi elektroniczną ewidencję czasu słuzby kadry kierowniczej placówki oraz sporządza roczne karty ewidencji obecności funkcjonariuszy placówki oraz prowadzi ewidencję czasu pracy pracowników zatrudnionych w placówce, w celu realizacji ewidencji zgodnej z obowiązującymi przepisami.


Warunki pracy


  • warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno – biurowa, praca przed monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy; wymuszona pozycja ciała;

  • miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: praca na 2 piętrze; zachowana odpowiednia szerokość
    drzwi, brak windy oraz toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych;

  • narzędzia i materiały pracy: komputer i urządzenia biurowe.


 


 


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

Proponowane wynagrodzenie brutto: 4731,37 zł oraz dodatek tzw. "stażowy" od 5% do 20%.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego
w pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność obsługi pakietu MS Office i Open Office;
  • umiejętność obsługi urządzeń teleinformatycznych (np. faks, kserokopiarka);
  • znajomość podstawowych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych oraz przepisów z zakresu ewidencji czasu pracy;
  • komunikatywność;
  • umiejętność stosowania przyjętych form prowadzenia korespondencji;
  • umiejętność kreatywnego pisania, redagowania pism urzedowych zgodnie z przyjętymi zasadami;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • wykształcenie średnie lub wyższe o profilu administracyjnym, archiwalnym lub kancelaryjnym;
  • posiadanie przeszkolenia z ochrony informacji niejawnych oraz przetwarzania danych osobowych;
  • umiejętność obsługi programu Power Point.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2023. 756) lub kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE";
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ślaski Oddział Straży Granicznej
    ul. Dąbrowskiego 2
    47 - 400 Racibórz

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi