Opis stanowiska pracy
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w KętrzynieKomendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
starszy referent w Kancelarii Ogólnej
Placówki Straży Granicznej w OlsztynieWarmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
im.gen.bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- przyjmowanie, rejestrowanie, ewidencjonowanie, przekazywanie, wysyłanie i udostępnianie dokumentów jawnych i niejawnych celem właściwego obiegu dokumentacji w placówce oraz prowadzenie urządzeń ewidencyjnych służących do rejestracji dokumentów jawnych i niejawnych celem umożliwienia kontroli ich stanu i obiegu,
- sprawowanie nadzoru nad stroną formalną wytworzonego dokumentu oraz obiegiem korespondencji celem zapewnienia ścisłego stosowania przepisów w tym zakresie. Wydawanie dokumentów osobom do tego upoważnionym oraz egzekwowanie ich zwrotu do kancelarii celem zapewnienia właściwej ochrony dokumentacji służbowej oraz rozliczanie z posiadanych dokumentów funkcjonariuszy i pracowników,
- sporządzanie protokołu i branie udziału w protokolarnym zniszczeniu dokumentów niearchiwalnych kategorii BC oraz przygotowywanie i przekazywanie dokumentów jawnych i niejawnych do Archiwum Zakładowego celem ich archiwizacji,
- osobiste obsługiwanie klientów wewnętrznych i zewnętrznych oraz przy pomocy urządzeń biurowych np.: systemów elektronicznych (skrzynka Podawcza Platformy Administracji Publicznej - ePUAP) celem zapewnienia właściwego obiegu informacji pomiędzy współdziałającymi instytucjami,
- kompletowanie, przedkładanie dokumentów do podpisu oraz dekretacji Komendantowi placówki celem zapewnienia systematycznego i terminowego obiegu korespondencji.
Warunki pracyStanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze budynku wielokondygnacyjnego Placówki Straży Granicznej w Olsztynie. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej. Na stanowisku pracy nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia.
Występują kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie - osobiste z przedstawicielami Poczty Polskiej lub Kurierami celem dostarczenia przesyłek. Kilka razy w miesiącu – osobiste z przedstawicielami Komendy Wojewódzkiej Policji celem dostarczenia przesyłek.
Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: praca w terenie podczas udziału w konwojach poczty jawnej i niejawnej m.in. na port lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach, do najbliższej placówki pocztowej, KWP w Olsztynie. Występuje permanentna obsługa klientów zewnętrznych podczas przyjmowania dokumentów od obywateli, cudzoziemców, przedstawicieli administracji publicznej oraz kurierów oraz innych instytucji i stowarzyszeń. Występują czynniki alergizujące: kurz, pył, drobinki celulozy, drobinki farby drukarskiej podczas niszczenia dokumentów, przygotowywania ich do archiwizacji. Występuje praca pod presją czasu np.: podczas wyjazdu (konwoju), terminowego rejestrowania dokumentów i nadania im obiegu.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Umowa o pracę na czas określony. Wynagrodzenie miesięczne brutto: zasadnicze na okres trwania umowy o pracę na czas określony wynosi około 2.518,00 zł brutto. Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu – w kopercie). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy. Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych. Oferty odrzucone na wstępie lub oferty kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu.
Preferowana forma kontaktu: telefoniczna, nr telefonu (89) 750 30 83. Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość przepisów związanych z wytwarzaniem i obiegiem dokumentów jawnych i niejawnych, funkcjonowaniem kancelarii (ustaw, rozporządzeń, zarządzeń, decyzji),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- komunikatywność,
- uprzejmość,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- umiejętność obsługi platformy ePUAP,
- umiejętność obsługi systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,
- udokumentowane przeszkolenie w zakresie obsługi kancelaryjnej (obiegu dokumentów),
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Ściśle tajne”,
- zapoznanie z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie umiejętności obsługi platformy ePUAP,kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie umiejętności obsługi systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją,kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania udokumentowanego przeszkolenia w zakresie obsługi kancelaryjnej (obiegu dokumentów),kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji o klauzuli „Ściśle tajne”,oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Ściśle tajne”. W przypadku wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, należy napisać i dołączyć jako odrębne, gdyż brak jest we wzorach oświadczeń,oświadczenie o zapoznaniu z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze.oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie moich danych osobowych do celów naboru.Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-25
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu