Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Policji w Częstochowie

Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy referent do spraw przyjmowania skarg i wniosków w Zespole Kontroli

42-200 Częstochowa Ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmuje skargi i wnioski w trybie określonym w ustawie Kodeks postępowania administracyjnego wnoszonych przez interesantów oraz udziela informacji związanych ze sposobem i trybem ich wnoszenia
  • Uczestniczy przy opracowywaniu informacji i gromadzeniu dokumentów koniecznych do prowadzenia czynności przez policjantów Zespołu
  • Opracowuje okresowe i doraźne sprawozdania w zakresie skargowości zgodnie z wytycznymi, monitoruje etapy realizacji wniosków z czynności prowadzonych przez policjantów Zespołu
  • Prowadzi rejestry i ewidencję pomocniczą
  • Archiwizuje i przekazuje dokumenty Zespołu do składnicy akt
  • Redaguje pisma okólne do poleceń Komendanta Miejskiego Policji w Częstochowie będących realizacją wniosków ze spraw zakończonych, w tym postępowań skargowych, czynności wyjaśniających i ustaleń prowadzonych przez Zespół Kontroli
  • Opracowuje i aktualizuje dokumentację związaną z procesem inwentaryzacji i powierzenia mienia policjantom i pracownikom Policji


Warunki pracy


  • Praca w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym

  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy

  • Stanowisko pracy wyposażone w telefon, komputer, urządzenie wielofunkcyjne

  • Wyjazdy służbowe: sporadycznie KWP w Katowicach

  • Stanowisko pracy usytuowane na IV piętrze budynku Komendy

  • Urząd dostosowany do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Przyjmujemy jedynie aplikacje w formie papierowej, nie przesyłaj dokumentów drogą elektroniczną

  • Dokumenty dostraczone osobiście należy pozostawić w recepcji Komendy w dni robocze w godz. 9.00-14.00

  • Komenda wypłaca dodatki stażowe



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w pracy administracyjno-biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Komunikatywność i samodzielność
  • Umiejętność organizowania pracy własnej
  • Rzetelność i terminowość
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych w zakresie edytora tekstu, arkuszy kalkulacyjnych
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Znajomość przepisów w zakresie zasad postępowania z dokumentacją spraw zakończonych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu obsługi programów komputerowych
  • Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne
  • Wiedza z zakresu przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Odręcznie podpisany list motywacyjny
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. kandydat/kandydata nie pracował/a, nie pełnił/a służby w organach bezpieczeństwa państwa, nie był/a współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatów/kandydatek urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu obsługi programów komputerowych
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-06
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Miejska Policji w Częstochowie
    ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 5
    42-200 Częstochowa

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/05/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi