Opis stanowiska pracy


Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie

Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy księgowy

Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
im.gen.bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie pod względem materiałowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami ewidencji głównej ruchomych składników majątku w systemie klasycznym odręcznie oraz z wykorzystaniem komputerowego systemu gospodarki magazynowej w działach: sprzęt szkoleniowo-sportowy, sprzęt do kontroli ruchu granicznego i dochodzeniowo-śledczego przeznaczonego do szkolenia, materiały kancelaryjno-biurowe, szkoleniowe i poligraficzne, celem określenia aktualnej informacji o ilości, wartości i jakości posiadanych rzeczowych składników majątku ruchomego oraz zapewnienia możliwości zabezpieczenia potrzeb w realizacji zadań służbowych w procesie szkolenia, głownie dla potrzeb Centrum Szkolenia Straży Granicznej,
  • sporządzanie dowodów księgowych przychodowo-rozchodowych celem zapewnienia ciągłości procesu zabezpieczenia logistycznego wszystkich komórek/jednostek organizacyjnych Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej i komórek/jednostek organizacyjnych pozostających na zaopatrzeniu oddziału oraz dostarczenia aktualnej informacji o stanie rzeczowych składników majątku ruchomego z zakresu działów swojej odpowiedzialności dla potrzeb Pionu Głównego Księgowego,
  • opracowywanie dokumentów analityczno-sprawozdawczych, planistycznych, protokołów, analiz i informacji dla potrzeb Głównego Księgowego, Centrum Szkolenia Straży Granicznej oraz przekazywanie starszemu księgowemu ds. rozliczeń finansowych i gospodarki materiałowej 6 i 8 grupy finansowej sporządzającego zbiorcze zestawienia celem dostarczenia aktualnej informacji z zakresu działów swojej odpowiedzialności,
  • opracowywanie sprawozdań, protokołów, analiz i informacji dla potrzeb Pionu Głównego Księgowego, Centrum Szkolenia Straży Granicznej oraz przekazywanie powyższych materiałów starszemu księgowemu ds. rozliczeń finansowych i gospodarki materiałowej sporządzającego zbiorcze zestawienia celem dostarczenia aktualnej informacji z zakresu działów swojej działalności,
  • porównywanie prowadzonej ewidencji głównej z ewidencją magazynową i ewidencją prowadzoną przez użytkowników celem uzyskania informacji o stanie zgodności rzeczowych składników majątku ruchomego,
  • sprawdzanie, przygotowywanie protokołów przyjęcia i przekazywanie starszemu księgowemu ds. rozliczeń finansowych i gospodarki materiałowej 6 i 8 grupy finansowej celem zaksięgowania w „Książce kontowej” faktur, rachunków i realizacji usług i dostaw oraz zaksięgowania środków finansowych z zakresu w/w działów celem dokonania rozliczenia w paragrafach grup 6 i 8,
  • współuczestniczenie ze starszym księgowym ds. rozliczeń finansowych i gospodarki materiałowej 6 i 8 grupy finansowej w opracowywaniu danych ilościowo-wartościowych do „Planu zamówień publicznych” w zakresie paragrafów grup 6 i 8 oraz dostarczania informacji o przeznaczeniu środków finansowych z zakresu w/w działów celem przekazania informacji dla specjalisty ds. zamówień publicznych sporządzającego „Plan zamówień publicznych” sekcji oraz uzyskania informacji o realizowanych wydatkach,
  • kompletowanie, segregowanie, przechowywanie i archiwizowanie dowodów materiałowych oraz innych dokumentów w zakresie swoich obowiązków celem przekazania ich do archiwum zakładowego oraz możliwości odtworzenia obiegu prowadzonej ewidencji materiałowej.


Warunki pracy

Stanowisko pracy jest zlokalizowane na II piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności uniemożliwiającym swobodne przemieszczanie się. Praca administracyjno-biurowa, ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym. Praca z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie w programach Word i Excel.
Występują telefoniczne kontakty zewnętrzne – kilka razy w roku z przedstawicielami firm i wykonawców usług celem dokonania korekty błędów (pomyłek) formalno-rachunkowych w dokumentach (fakturach) dotyczących zakupionego mienia lub dostaw dla potrzeb jednostek organizacyjnych, z oferentami prenumerat prasy i wydawnictw specjalistycznych celem ustalenia warunków zakupu usług oraz organizatorami szkoleń ogólnych i specjalistycznych dla funkcjonariuszy i pracowników jednostki organizacyjnej celem sprecyzowania warunków i formy płatności za usługi.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej. Wynagrodzenie miesięczne brutto: zasadnicze na okres trwania umowy o pracę na czas określony (zastępstwa): ok. 2.160 zł brutto.
Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, życiorys/CV i oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba/Praca/Wzory oświadczenia kandydata do pracy w korpusie służby cywilnej. Lista kandydatów/kandydatek spełniających wymagania formalne zostanie zamieszczona w BIP W-MOSG. Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych. Oferty odrzucone na wstępie lub oferty kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, po zakończonej procedurze kwalifikacyjnej ulegną komisyjnemu zniszczeniu.

Preferowana forma kontaktu: telefoniczna
Imię i nazwisko pracodawcy lub osoby wskazanej do kontaktów w sprawie oferty pracy: Pani Teresa Żygadło – specjalista Referatu ds. Pracowników Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia, nr telefonu (89) 750 30 83
Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
udokumentowanego doświadczenia w prowadzeniu księgowości.



pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej,
  • znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel,
  • dyspozycyjność w okresach spiętrzenia zadań (zakończenie kwartałów, roku kalendarzowego i budżetowego, inwentaryzacje)
  • umiejętność działania w stresie i sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-08-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/07/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi