Opis stanowiska pracy


Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Szczecinie

Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw kancelaryjnych i archiwum zakładowego w Wydziale Organizacji i Nadzoru

71-637 Szczecin ul. Teofila Firlika 9/14

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi sprawy dotyczące instrukcji kancelaryjnej w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów. Rejestruje i rozdziela pisma, przyjmuje pocztę w systemie tradycyjnym oraz w Elektronicznym systemie Zarządzania Dokumentacją. Realizuje zadania związane z działaniem platformy EPUAP dla KW PSP.
  • Prowadzi archiwum zakładowe i wykonuje archiwizację dokumentów w celu właściwego gromadzenia dokumentów. Koordynuje procesy archiwizacji dokumentów w KW PSP. Prowadzi sprawozdawczość z zakresu archiwum w celu prawidłowej realizacji zadań archiwizacji dokumentów.
  • Prowadzi kontrolę KP(M) PSP w celu oceny działalności komendantów powiatowych (miejskich) PSP w zakresie archiwizacji dokumentów i jednolitego rzeczowego wykazu akt.
  • Obsługuje odprawy, narady, spotkania celem zapewnienia właściwego funkcjonowania komendy. Udziela informacji interesantom w zakresie swoich kompetencji w celu skierowania ich do właściwego pracownika.
  • Udziela fachowej pomocy pracownikom w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej w celu prawidłowej realizacji niniejszych zadań. Nadzoruje procesy przekazywania materiałów do archiwum oraz szkoli pracowników w tym zakresie. Wnioskuje do KG PSP o pozwolenie na brakowanie dokumentów i przeprowadza proces brakowania, a także wybiera i nadzoruje sposoby fizycznego zniszczenia wybrakowanych akt.
  • Prowadzi nadzór nad realizacją zadań związanych ze sprawozdawczością dotyczącą działalności archiwalnej komendantów powiatowych (miejskich) PSP woj. zachodniopomorskiego. Analizuje sprawozdania z KP/M PSP, na bieżąco monitoruje procesy brakowania w podległych jednostkach.
  • Prowadzi szkolenia z zakresu instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej.
  • Obsługuje urządzenia będące na wyposażeniu kancelarii i sekretariatu.
  • Prowadzi w zastępstwie sekretariat Zachodniopomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP.


Warunki pracy

Prac


Praca wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 w siedzibie tut. jednostki. Możliwość wyjazdów służbowych.


Pomieszczenia ciepłe, jasne (oświetlenie naturalne i sztuczne), praca przy komputerze,
w budynku zainstalowana jest winda, korytarze szerokie, drzwi odpowiedniej szerokości. Praca przy komputerze - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji lub 0,5 roku na podobnym stanowisku

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Odpowiedzialność i wysoka motywacja do rzetelnego wykonywania powierzonych zadań,
  • Odporność na stres i dobra organizacja pracy,
  • Komunikatywność,
  • Umiejętność pracy w zespole,
  • Wysoka kultura osobista,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Kurs kancelaryjno - archiwiwalny,
  • Znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym (B1),
  • Prawo jazdy kat. B.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kserokopie dokumentów potwierdzjacych znajomość języka niemieckiego na poziomie B1 oraz ukończenie kursu kancelaryjno - archiwalnego.
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-09-28
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Firlika 9/14
    71-637 Szczecin

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    15/09/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi