Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw rachunkowości Sekcja finansów

47-100 Strzelce Opolskie ul. Zakładowa 1

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi księgowość zgodnie z ustawą o rachunkowości i przepisami wewnętrznymi, a w szczególności nadzoruje księgowość synetyczną i analityczną budżetową (kartoteki, koszty, wydatki, konta rozrachunkowe, dokumentacje chorobowe) w celu zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania.
  • Wykonuje czynności księgowe: a) przekazuje terminowo określone ustawą dochody na odpowiedni rachunek, b) dekretuje i księguje dokumenty, c) dokonuje płatności za pomocą systemu Net Bank, d) sporządza deklaracje podatkowe i ubezpieczeniowe (w tym RMUA), e) aktualizuje dane płacowe i sporządza listy płac, f) uzgania stany magazynowe i majątkowe, g) przygotowuje dane niezbędne do sporządzenia sprawozdania o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do GUS, Starostwa i innych jednostek.
  • Dokonuje zamknięcia okresów rozrachunkowych: uzgadnia obroty i salda kont księgi głównej (syntetyka) i obroty ksiąg pomocniczych (analityka) oraz sporządza wydruki.
  • Sprawdza dokumenty pod względem formalno - rachunkowym, a w czasie nieobecności głównej księgowej zatwierdza dokumenty do wypłaty.
  • Współpracuje z organami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań sekcji finansów.
  • Zastępuje pozostałych pracowników zespołu.
  • Wykonuje inne prace zlecone przez przełożonego bądź kierownika jednostki organizacyjnej związanych z funkcjonowaniem sekcji finansów.
  • Wykazuje inicjatywę własną w zakresie poprawy sprawności funkcjonowania sekcji finansów.


Warunki pracy

• Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym znajdującym się na I piętrze budynku administracyjnego komendy – praca z dokumentami.
• Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem.
• Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej.
• Obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.
• Czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej i wymiarem etatu.
• Na stanowisku pracy mogą występować sytuacje wymagające dużej odporności psychicznej w związku z wykonywaniem zadań z zakresu finansów publicznych.
• Praca może być wykonywana także poza siedzibą Komendy, co wiązać się bedzie z wyjazdami samochodem służbowym do jednostek ochrony przeciwpożarowej na terenie województwa opolskiego.


Miejsce pracy i otoczenie organizacyjno- techniczne stanowiska pracy


Siedziba Komendy znajduje się w Strzelcach Opolskich, przy ul. Zakładowej 1 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym. Praca na stanowisku wykonywana jest głównie w pokoju biurowym znajdującym się na I piętrze budynku A. Wejście główne posiada podjazd umożliwiający wejście do budynku osobom o ogranicznej możliwości poruszania. Budynek nie posida windy ani platformy do poruszania się między kondygnacjami.


Podstawowe Wyposażenie stanowiska pracy


Zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.


Budynki i pomieszczenia Komendy nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, tj. brak wind i podjazdów.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Podstawowa znajomość księgowości budżetowej
  • Umiejętność obsługi komputera
  • Zdolność analitycznego myślenia, komunikatywność, umiejętnośc pracy w zespole
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Prawo jazdy kategorii "B"
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Dyspozycyjność, rzetelność i dokładność, wysoka etyka zawodowa i kultura osobista, umiejętność podejmowania decyzji z zachowaniem bezstronności, kreatywność


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania prawo jazdy kategorii „B”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Za potwierdzone wymagania dodatkowe określone w ogłoszeniu o naborze dotyczące przeszkolenia – studiów, szczególnych uprawnień i doświadczenia zawodowego przyznaje się punkty preferencyjne w ilości 5 punktów za każdą preferencję, jednak nie więcej niż 15 punktów ogółem

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich
    ul. Zakładowa 1
    47-100 Strzelce Opolskie
    od poniedziału do piątku w godz. 7.30 - 15.30

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi