Opis stanowiska pracy


Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw realizacji wydatków budżetu Wojewody w Wydziale Finansów i Budżetu / Oddział Księgowości i Sprawozdawczości

45-082 Opole ul. Piastowska 14

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje i wydaje dyspozycje o uruchomieniu środków finansowych dla dysponentów budżetu Wojewody, dotacji i środków pochodzących z funduszy celowych i pozabudżetowych dla samorządów na zadania wykonywane przez gminy, powiaty i województwo, pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz stowarzyszeń, prowadzi bieżący monitoring w tym zakresie, a także sprawuje bieżący nadzór do zakończenia zadania
  • Weryfikuje sprawozdawczość budżetową o stanie należności i zobowiązań, o dotacjach i wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, z realizacji Programów oraz środków europejskich, z realizacji wydatków w układzie klasyfikacji budżetu zadaniowego, przekładaną przez jednostki podległe Wojewodzie oraz jednostki samorządu terytorialnego, sporządza ustawową łączną sprawozdawczość w tym zakresie, sporządza jednostkowe sprawozdania budżetowe z zakresu przekazanych dotacji (miesięczne, kwartalne, półroczne, roczne)
  • Obsługuje Informatyczny System obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie: harmonogramu wydatkowania środków budżetowych i jego zmian, dziennych i miesięcznych zapotrzebowań na środki budżetowe, sprawozdawczości budżetowej i finansowej
  • Opracowuje harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu Wojewody na każdy rok budżetowy w ramach przydzielonych działów oraz sporządza łączny harmonogram
  • Sporządza miesięczne zapotrzebowanie na środki budżetowe w ramach obsługiwanych działów gospodarki narodowej oraz sporządza łączne zapotrzebowania środków
  • Wprowadza do systemu finansowo-księgowego plan finansowy budżetu Wojewody oraz jego zmiany w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej wydatków w ramach przydzielonych działów gospodarki narodowej , zaangażowanie środków dotacyjnych i decyzje o zapewnieniu finansowania, dokonuje okresowego i rocznego zamknięcia ksiąg rachunkowych
  • Weryfikuje sprawozdania finansowe przekładane przez jednostki podległe Wojewodzie w ramach przydzielonych działów gospodarki narodowej oraz sporządza zbiorcze sprawozdanie finansowe, tj. roczny bilans, rachunek zysków i strat jednostek, zestawienie zmian w funduszu jednostek budżetowych na podstawie sprawozdań otrzymanych z jednostek podległych Wojewodzie oraz własnych Wydziału Finansów i Budżetu
  • Sporządza informacje analityczno-statystyczne dotyczące planu i wykonania wydatków budżetu Wojewody, z przydzielonych działów gospodarki narodowej, a także całego budżetu Wojewody, niezbędne do bieżących analiz w ciągu roku budżetowego


Warunki pracy


  • Praca w siedzibie Urzędu. 

  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
    warunki architektoniczne budynku Urzędu: winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów ustawowych i wykonawczych w zakresie finansów publicznych, zasad rachunkowości budżetowej, ustaw o jednostkach samorządu terytorialnego, zasad sporządzania sprawozdawczości budżetowej, znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa
  • umiejętność komunikacji pisemnej
  • umiejętność obsługi komputera ( środowisko Windows-Word, Exel )
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność pracy w zespole


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-10-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
    ul. Piastowska 14, 45-082 Opole z dopiskiem "oferta pracy - nr ogłoszenia "

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/09/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi