Opis stanowiska pracy


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw obsługi finansowo - księgowej w Zespole Budżetu i Finansów

10-437 Olsztyn ul. Dworcowa 60

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi sprawy wynikające z obsługi finansowo-księgowej polegające na prowadzeniu ewidencji dochodów i wydatków budżetowych, kosztów i rozrachunków, sporządzaniu przelewów, obsłudze programu NBE, BGK, programów finansowo-księgowych, prowadzeniu rozliczenia podróży służbowych
  • uczestniczy w sporządzaniu planów finansowych rocznych i wieloletnich w układzie zadaniowym i tradycyjnym, sprawozdań budżetowych i finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych) w celu zapewnienia terminowości wynikającej z polityki finansowej
  • prowadzi obsługę finansowo-księgową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  • prowadzi działania przedwindykacyjne i windykację należności budżetowych
  • uczestniczy w realizacji budżetu RDOŚ oraz gospodarki pozabudżetowej i prowadzi obsługę finansowo-księgową polegającą na przygotowywaniu przelewów w celu regulacji zobowiązań Regionalnej Dyrekcji i monitoruje regulowania należności budżetowych
  • uczestniczy w sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych) w celu zapewnienia terminowości wynikającej z polityki finansowej
  • prowadzi ewidencję księgową środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych, rozlicza inwentaryzację w formie spisu z natury oraz dokonuje inwentaryzacji zobowiązań i należności w drodze weryfikacji sald z dokumentacją źródłową


Warunki pracy


  • Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze oraz  II i III  piętrze

  • Budynek nie posiada windy

  • Budynek posiada podjazd dla wózków inwalidzkich

  • Praca biurowa wymagająca samodzielności w analizie i realizacji zadań oraz współpracy z pracownikami oraz różnymi organami,

  • Praca wymaga umiejętności obsługi komputra (MS OFFICE) oraz urządzeń biurowych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dia 14 czerwca 2024 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie nr 39 z dnia 29 sierpnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu zgłaszania przypadków naruszeń prawa i podejmowanych działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie, dostępny na stronie BIP https://www.gov.pl/web/rdos-olsztyn/sygnalista---zgloszenie-naruszenia-prawa

  • WZÓR OŚWIADCZENIA OBOWIĄZUJĄCY PRZY NABORZE dostępny jest na stronie BIP https://www.gov.pl/web/rdos-olsztyn/zasady-naboru

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty. Jeśli ofertę składasz w formie pisemnej musisz własnoręcznie podpisać list motywacyjny i oświadczenie. Jeśli ofertę składasz w formie elektronicznej na adres /rdos_olsztyn/skrytka, dokumenty musisz podpisać podpisem elektronicznym kwalifikowanym

  • Pierwsza umowa, w myśl art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, na czas określony 12 miesięcy. Po tym okresie jest możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obsłudze finansowo-księgowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o rachunkowości
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • znajomość ustawy kodeks pracy
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • znajomość ustawy o zarządzaniu mieniem państwowym
  • umiejętnośc obsługi komputera MS Office
  • umiejętność planowania i organizowania pracy, rzetelność i terminowość
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi programu finansowo- księgowego FK oraz umiejętność obsługi bankowości elektronicznej w NBP i BGK i Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa - Trezor, PEFRON
  • przeszkolenie z zakresu obsługi finansowo-księgowej, naliczania płac, prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażania windykacji należności budżetowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • certyfikaty z przeszkolenia z zakresu obsługi finansowo-księgowej, naliczania płac, prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażania windykacji należności budżetowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    10-437 Olsztyn
    ul. Dworcowa 60
    sekretariat (pokój nr 2), na parterze

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    19/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi