Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor Sekcja Finansów

33-300 Nowy Sącz ul. Wincentego Witosa 69

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządzanie list płac wynagrodzeń, świadczeń dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych.
  • Kompletowanie dokumentacji w teczkach osobowych pracowników.
  • Naliczanie, pobieranie i wypłacanie składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, fundusz pracy, PPK.
  • Sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych oraz miesięcznych raportów imiennych do ZUS.
  • Naliczanie i pobieranie podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • Sporządzanie deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego.
  • Sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych pracowników Komendy Miejskiej PSP w Nowym Sączu.
  • Prowadzenie kasy oraz sporządzanie raportów kasowych.
  • Kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych.
  • Rozliczanie delegacji służbowych oraz kosztów podróży funkcjonariuszy podnoszących kwalifikacje.
  • Przygotowanie oraz przekazanie dokumentacji do archiwum zakładowego.
  • Dokładne i terminowe wykonywanie zadań.
  • Wykonywanie poleceń przełożonych w innych sprawach wynikających z zakresu działania Komendy Miejskiej PSP w Nowym Sączu.
  • Obsługa dokumentów w systemie „Elektroniczne Zarzadzanie Dokumentacją”.
  • Odpowiedzialność materialna w związku z prowadzeniem kasy Komendy Miejskiej PSP w Nowym Sączu.


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa

  • w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30;

  • praca w siedzibie urzędu,

  • wyjazdy służbowe i szkolenia,

  • praca wymagająca kontaktów bezpośrednich, telefonicznych i mailowych,

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,

  • narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka, fax, skaner

  • praca na trzecim piętrze

  • praca przy sztucznym oświetleniu

  • przed budynkiem brak podjazdów dla wózków inwalidzkich

  • toaleta na trzecim piętrze niedostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych

  • platforma dla osób niepełnosprawnych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


  • CV i list motywacyjny (własnoręcznie podpisane)




  • Na wszystkich składanych kopiach dokumentów należy umieścić następującą adnotację „Potwierdzam za zgodność z oryginałem” – data, własnoręczny podpis



  • Lista kandydatów spełniająca wymogi formalne oraz informacje na temat terminów kolejnego etapu naboru będą dostępne na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. komendy, przy ul. W. Witosa 69, 33-300 Nowy Sącz (na parterze budynku), na stronie internetowej komendy: https://www.gov.pl/web/kmpsp-nowy-sacz  oraz w zakładce BIP  strony Komendy Miejskiej PSP w Nowym Sączu dnia 15.05.2025 r.

  • Planowany termin przeprowadzenia testu wiedzy wymaganej na danym stanowisku - 20.05.2025 r. godz. 9:00

  • Planowany termin przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej - 23.05.2025 r. godz. 9:00

  • Planowane terminy kolejnych etapów naboru mogą ulec zmianie.


  • Każdemu z kandydatów/kandydatek zostanie nadany numer identyfikacyjny, za pomocą którego będzie następowała publikacja wyników poszczególnych etapów naboru. Informację o nadanym numerze identyfikacyjnym kandydaci mogą odebrać osobiście w siedzibie sekretariatu KM PSP w Nowym Sączu w godzinach pracy urzędu lub winni skontaktować się z Wydziałem Organizacyjno-Kadrowym tut. komendy pod numerem 478******. Numer identyfikacyjny – kandydat posługuje się nim podczas całego naboru.



  • niezbędne oświadczenia dostępne są do pobrania na stronie internetowej komendy: https://www.gov.pl/web/kmpsp-nowy-sacz

  • przed rozpoczęciem poszczególnych etapów naboru kandydat okazuje ważny dokument potwierdzający jego tożsamość. Brak dokumentu stwierdzającego tożsamość powoduje wykluczenie z dalszego postępowania naboru


  • nieprzystąpienie kandydata w wyznaczonym terminie do któregokolwiek z etapów naboru powoduje wykluczenie z dalszego postępowania.   
                



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w komórkach finansowo-księgowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów ustaw: o służbie cywilnej, o Państwowej Straży Pożarnej, o finansach publicznych, o rachunkowości, o systemie ubezpieczeń społecznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • znajomość przepisów rozporządzeń: Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych; Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów JST, jednostek budżetowych
  • znajomość obsługi komputera w zakresie programów: pakiet MS Office, Płatnik, EZD PUE (elektroniczne zarządzanie dokumentacją)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w pracy administracyjnej w jednostkach sektora finansów publicznych
  • umiejętność analitycznego myślenia i sprawnej organizacji pracy
  • dyspozycyjność, dokładność, samodzielność, komunikatywność i terminowość oraz chęć uczestniczenia w szkoleniach i pogłębiania wiedzy w zakresie finansów
  • umiejętność biegłej obsługi programu FORTECH Ft-Płace, FORTECH Ft-Kasa
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • odporność na stres


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-09
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu
    ul. W. Witosa 69
    33-300 Nowy Sącz

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi