Opis stanowiska pracy


Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi

Łódzki Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor

ul. Lutomierska 108/112

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opiniowanie cudzoziemców ubiegających się o zalegalizowanie pobytu na terytorium RP tj. udzielanie zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony, osiedlenie, nadanie obywatelstwa polskiego, zezwolenie na pobyt tolerowany w RP, rezydenta długoterminowego wspólnot europejskich oraz zarejestrowanie pobytu obywateli UE i członków rodzin obywateli UE,
  • występowanie z wnioskami do Straży Granicznej o potwierdzenie tożsamości cudzoziemców, zakup biletu lotniczego umożliwiającego powrót do kraju pochodzenia oraz do sądów całego kraju o przedłużenie okresu pobytu cudzoziemca w areszcie lub strzeżonym ośrodku dla cudzoziemców,
  • przygotowanie projektów decyzji, postanowień, wniosków, opinii itp. w sprawach cudzoziemców z zachowaniem terminów określonych w KPA oraz przepisów określonych w ustawie o cudzoziemcach,
  • przeprowadzanie szkoleń/instruktaży dla funkcjonariuszy i pracowników policji woj. łódzkiego z zakresu postępowania policji wobec cudzoziemców przebywających na terytorium RP oraz prawidłowego korzystania z systemów POBYT i KSIP,
  • aktualizowanie bazy danych systemu POBYT i EURODAC w związku z wydanymi decyzjami wydaleniowymi/zobowiązującymi do opuszczenia terytorium RP tj. co skutkuje umieszczeniem danych cudzoziemca w wykazie osób niepożądanych na terytorium RP, dokonywanie sprawdzeń w systemach informatycznych KSIP, KSIP WWW, SIS, POBYT, CEL, EURODAC w zakresie realizowanych postępowań administracyjnych,
  • współpraca w zakresie wymiany informacji w ramach pomocy prawnej na rzecz innych jednostek policji dotyczących realizacji decyzji wojewodów o wydaleniu z RP, zobowiązaniu do opuszczenia RP oraz wnioskowanie w ramach uprawnień Komendanta Wojewódzkiego Policji o wydanie decyzji,
  • współpraca z wydziałami operacyjnymi w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Łodzi w ramach wymiany informacji o cudzoziemcach będących w ich zainteresowaniu - cudzoziemcy pochodzący z krajów Wysokiego Ryzyka,
  • prowadzenie dzienników, rejestrów, archiwizacji spraw prowadzonych w zespole w zakresie wydanych decyzji Wojewody, Komendanta Wojewódzkiego Policji dot. opiniowania pobytu stałego, czasowego, repatriacji wydaleń, zobowiązań itd. oraz przekazywanie wojewodzie dokumentacji związanej z częściowymi kosztami wydalenia mającymi wpływ na ogólne koszty jakie ponosi skarb państwa


Warunki pracy

praca biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, praca poza siedzibą urzędu, praca stacjonarna, obsługa urządzeń biurowych, oświetlenie naturalne, oświetlenie sztuczne, niedostosowanie budynku do osób niepełnosprawnych, praca na parterze

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- wynagrodzenie: 1,4005 mnożnika kwoty bazowej + wysługa lat tj. 2624,31 zł + wysługa lat;
- oferty otrzymane po terminie lub bez wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane;
- do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne;
- na wstępną rozmowę kwalifikacyjną zostaną zaproszeni jedynie kandydaci wybrani spośród osób spełniających wymagania formalne;
- kandydaci zakwalifikowani, zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy;
- oferty, które spełniały wymagania formalne, lecz nie zostały wybrane do dalszego procesu rekrutacji, zostaną komisyjnie zniszczone (o tym fakcie kandydaci nie będą powiadomieni);
- oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone;
- oświadczenia i list motywacyjny muszą być podpisane własnoręcznie;
- wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej www.lodzka.policja.gov.pl w zakładce "PRACA" - służba cywilna - oświadczenia;
- aplikacje należy składać w siedzibie urzędu, przy ul. Lutomierskiej 108/112 lub przesłać pocztą na adres podany w ogłoszeniu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
do roku w obszarze

pozostałe wymagania niezbędne:

  • umiejętność obsługi komputera,
  • znajomość pracy kancelaryjnej,
  • znajomość Kodeksu Postępowań Administracyjnych,
  • umiejętności: pracy w zespole, organizacji pracy własnej, rozwiązywania problemów, szybkiego działania, szybkiego uczenia się, przewidywania
  • umiejętność: interpretacji przepisów, redakcyjna
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • stosowanie KPA w praktyce,
  • umiejętność kontaktu z uczestnikami prowadzonych postępowań administracyjnych,
  • obsługa specjalistycznych programów komputerowych,
  • umiejętność jasnego i precyzyjnego przekazywania informacji, asertywność, terminowość


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-01-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/01/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi