Opis stanowiska pracy


Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach

Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor do spraw organizacyjnych w Sekcji ds. Organizacji i Nadzoru Wydziału Kadr, Organizacji i Nadzoru w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach

25-324 Kielce ul. Sandomierska 81

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonuje zadania specjalisty ds. ochrony danych osobowych w Komendzie Wojewódzkiej PSP w Kielcach.
  • Nadzoruje aktualizację strony internetowej KW PSP w Kielcach oraz BIP, zamieszcza i weryfikuje materiały opracowane przez komórki organizacyjne KW PSP, a także materiały przesłane przez KP(M) PSP z terenu województwa.
  • Redaguje i zamieszcza materiały na stronie internetowej KW PSP Kielce z zakresu zadań realizowanych przez Wydział Kadr, Organizacji i Nadzoru.
  • Realizuje zadania w zakresie współpracy z organizacjami politycznymi, społecznymi, związkami zawodowymi działającymi w jednostkach organizacyjnych PSP, zakładami pracy, placówkami badawczymi, towarzystwami ubezpieczeniowymi, osobami fizycznymi oraz innymi instytucjami i podmiotami.
  • Inicjuje oraz prowadzi współpracę z Oddziałem Wojewódzkim Związku Ochotniczych Straży Pożarnej RP, jednostkami samorządu terytorialnego i instytucjami działającymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej, ochrony ludności oraz zapobiegania i zwalczania klęsk żywiołowych.
  • Sporządza plany pracy i analizy dotyczące realizacji planów pracy Sekcji ds. Organizacji i Nadzoru, a także KW PSP przy współpracy z innymi wydziałami, zgodnie z zasadami obowiązującymi w komendzie wojewódzkiej.
  • Bierze udział w obsłudze technicznej uroczystości oraz innych imprez organizowanych przez KW PSP w Kielcach (bądź przy współudziale KW PSP w Kielcach).
  • Nadzoruje funkcjonowanie sali tradycji KW PSP, wzbogacanie jej zbiorów oraz dbanie o zgromadzone w niej eksponaty.
  • Prowadzi w zastępstwie obsługę kancelarii, systemu EZD oraz sekretariatu Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP.
  • Przygotowuje dokumenty wytworzone na stanowisku pracy oraz w Sekcji ds. Organizacji i Nadzoru do przekazania ich do archiwum zakładowego.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa w siedzibie KW PSP w Kielcach

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, z naturalnym i sztucznym oświetleniem

  • czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej

  • możliwe wyjazdy służbowe (szkolenia, narady itp.)


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • stanowisko usytuowane na drugim piętrze budynku Komendy Wojewódzkiej PSP przy ul. Sandomierskiej 81 w Kielcach

  • miejsce parkingowe na terenie urzędu

  • w budynku winda

  • indywidualne stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefon

  • użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner, faks)

  • brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową

  • toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych na parterze

  • przy głównym wejściu do budynku podjazd dla osób niepełnosprawnych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.

  • Oferty należy przesyłać/składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Oferta zatrudnienia w Wydziale Kadr, Organizacji i Nadzoru”.

  • Kandydatki/Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o tym z wykorzystaniem wskazanych przez siebie danych kontaktowych.

  • Dokumenty kandydatek/kandydatów ujętych w protokole naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od zakończenia procedury naboru (po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone), zaś dokumenty pozostałych kandydatek/kandydatów przez okres 1 miesiąca.

  • Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy. Oferty kandydatek/kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni w wyniku naboru, możliwe są do odebrania w ciągu 1 miesiąca od dnia opublikowania wyników naboru. Po tym terminie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o związkach zawodowych, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Znajomość obsługi kancelaryjnej zgodnie z zarządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej
  • Znajomość struktury organizacyjnej PSP i KW PSP w Kielcach
  • Umiejętność redagowania pism urzędowych
  • Komunikatywność
  • Spostrzegawczość i dokładność
  • Umiejętność ustalania priorytetów w realizacji zadań
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy wyłącznie kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-23
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Sandomierska 81
    25-324 Kielce

    Składanie dokumentów w Kancelarii KW PSP w Kielcach, w godzinach: 8.00-15.00

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/09/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi