Opis stanowiska pracy
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw ds.prawnych Wydział Prawny 51-630 Wrocław ul. Chełmońskiego 14
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień pracownikom komórek inspekcji w celu prawidłowej realizacji zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami
- Weryfikowanie projektów decyzji administracyjnych bądź innych rozstrzygnięć w celu zapewnienia zgodności tych rozstrzygnięć z przepisami prawa materialnego i procesowego
- Udzielanie pomocy pracownikom komórek inspekcyjnych w przygotowywaniu dokumentów kierowanych do organów ścigania bądź sądów powszechnych i adminisracyjnych
- Prowadzenie szkoleń z przepisów prawnych, ich nowelizacji oraz orzecznictwa sądów administracyjnych
- Uczestniczenie w spotkaniach z przedstawicielami kontrolowanych podmiotów oraz rozpraw administracyjnych
- Informowanie pracowników komórek inspekcyjnych o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności urzędu
- Prowadzenie kontroli wewnętrznej w zakresie przestrzegania przepisów prawnych i instrukcji wewnętrznych przy wykonywaniu zadań inspekcyjnych
Warunki pracy 1.Charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań: praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera min4 godzinny dziennie, zagrożenie korupcją, pernamentna obsługa klientów zewnętrznych, kontakt z przedsiębiorcami (osoby fizycznej i jednostki organizacyjne), w tym z podmiotami mogącymi świadczyć dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz urzędu, kontakt z innymi jednostkami administracji publicznej
2.Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy - zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe: oświetlenie sztuczne i naturalne; bariery architektoniczne w budynku - stanowisko pracy zorganizowane na I piętrze w budynku I-piętrowym (2 kondygnacje, budynek jest wyposażony w podjazd, windę, toaletę i drzwi odpowiedniej szerokości dostosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
przy realizacji zadań z zakresu obsługi prawnej
pozostałe wymagania niezbędne: - W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie że w okresie od dnia 22lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990 kandydatka/kandydat nie pracował/ła, nie pełnił/ła służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa w lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-08-11
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska we Wrocławiu
ul. Chełmońskiego 14
Dopuszcza się składanie e-mail, e-puep, e-doreczenia