Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wodzisławiu Śląskim

Komendant poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw organizacyjnych Sekcja Kadrowo-Organizacyjna

44-300 Wodzisław Śląski ul. Pszowska 68

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej
  • Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim
  • Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim
  • Opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych Komendanta Powiatowego PSP w Wodzisławiu Śląskim, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień
  • Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej
  • Koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej
  • Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników w zakresie zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych i służbowych komendy, ich weryfikacja i wydawanie zaświadczeń
  • Ewidencjonowanie czasu pracy pracowników Korpusu Służby Cywilnej oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości
  • Prowadzenie rejestru poleceń wyjazdów służbowych w komendzie powiatowej
  • Prowadzenie spraw z zakresu medali i odznaczeń dla pracowników komendy powiatowej
  • Prowadzenie spraw z zakresu Systemu Obsługi Legitymacji PSP (SOL PSP)
  • Prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów
  • Organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych
  • Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną oraz sprawozdawczość w tym zakresie
  • Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej
  • Zastępowanie kierownika sekcji kadrowo - organizacyjnej podczas jego nieobecności


Warunki pracy


  • praca w siedzibie komendy, w godzinach pracy komendy tj: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30

  • obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,

  • praca przy komputerze wymagająca wysiłku statycznego,

  • częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym,

  • stres związany z obsługą klientów zewnętrznych,

  • wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentów,


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: praca przy komputerze, oświetlenie naturalne/sztuczne. Budynek, w którym znajdują się pomieszczenia komendy zlokalizowane są na parterze oraz I piętrze, budynek nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych do osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Oferty należy składać w zaklejonych kopertach.
Na kopercie oraz liście motywacyjnym należy umieścić dopisek: NABÓR PKO.
W ofercie należy podać swoje dane kontaktowe: adres do korespondencji, numer telefonu.
Treść oświadczeń załączonych do dokumentów aplikacyjnych należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
Oferty nie spełniające warunków formalnych i koniecznych (w tym otrzymane po terminie, brak wymaganych dokumentów oraz oryginałów oświadczeń, brak podpisów) określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone.
Tylko i wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie kolejnych etapów naboru.
Oferty odrzucone i nieodebrane zostaną komisyjnie zniszczone.
Umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.
Proponowane wynagrodzenie brutto na stanowisku 4 666,00 zł. oraz dodatek do wynagrodzenia zasadniczego za wysługę lat liczony powyżej 5 lat (od 5 do 20%).


Planowany termin przeprowadzenia testu i rozmowy kwalifikacyjnej to 23 maja 2025 roku.


Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (32)  4539394.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Biegła obsługa komputera, znajomość środowiska Windows oraz pakietu MS Office
  • Łatwość komunikacji werbalnej i pisemnej
  • Zdolność analitycznego myślenia, samodzielność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • kurs z zakresu obsługi sekretariatu
  • doświadczenie w obsłudze sekretariatu lub staż na podobnym stanowisku
  • posiadanie wykształcenia przydatnego na zajmowanym stanowisku
  • znajomość przepisów prawnych obowiązujących w Państwowej Straży Pożarnej
  • znajomość kodeksu pracy
  • znajomość procedur postępowania administracyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    KP PSP Wodzisław Śląski
    ul. Pszowska 68
    44-300 Wodzisław Śląski

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/05/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi