Opis stanowiska pracy


Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie

Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie

70-207 Szczecin PL. Batorego 4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wsparcie transportu wodnego śródlądowego polegające na zwiększeniu jego bezpieczeństwa, zmniejszeniu oddziaływania na środowisko naturalne oraz usprawnieniu współdziałania z innymi rodzajami transportu,
  • udostępnianie użytkownikom RIS informacji o: a. warunkach żeglugowych, w tym informacji hydrologicznych, meteorologicznych, geograficznych oraz hydrogeologicznych, b. i administracyjnych (informacje o drogach wodnych), c. podejmowaniu działań dotyczących aktualnej sytuacji żeglugowej w ruchu lokalnym (taktyczne informacje o ruchu), d. podejmowaniu działań średnio- i długoterminowych przez użytkowników RIS (strategiczne informacje o ruchu);
  • gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji o warunkach żeglugowych, w tym informacji hydrologicznych, meteorologicznych, geograficznych oraz hydrogeologicznych i administracyjnych;
  • udostępnianie organom administracji publicznej oraz państwom członkowskim elektronicznych raportów ze statków, zawierających w szczególności dane dotyczące statku i przewożonych towarów;
  • harmonizacja usług, treści, formatu i częstotliwości udostępniania danych w sposób umożliwiający użytkownikom RIS dostęp do RIS na poziomie europejskim (interoperacyjność);
  • promowanie korzystania z RIS oraz wykorzystywania technologii pozycjonowania satelitarnego;
  • współpraca z organami administracji publicznej w zakresie wymiany danych niezbędnych do funkcjonowania systemu usług informacji rzecznej (RIS);
  • publikowanie komunikatów dla kapitanów NtS;
  • wydawanie dokumentu zgodności na wniosek użytkownika RIS;
  • monitorowanie ruchu jednostek śródlądowych na obszarze działania systemu RIS;
  • rozpowszechnianie informacji nawigacyjnych, hydrologiczno-meteorologicznych oraz informacji wpływających na bezpieczeństwo żeglugi;
  • prowadzenie stałego nasłuchu radiowego i korespondencji radiowej;
  • przekazywanie odpowiednim służbom informacji o niesprawnościach oznakowania nawigacyjnego, przeszkodach dla ruchu żeglugowego, incydentach, wypadkach, nagłych zdarzeniach;
  • sporządzanie raportów dobowych z obserwacji ruchu statków;
  • zarządzanie systemem elektronicznego raportowania statków (ERI);
  • opracowywanie wymaganej sprawozdawczości z podstawowej działalności Centrum RIS;
  • współpraca z administracją drogi wodnej oraz innymi służbami.
  • wspomaganie akcji poszukiwawczych i ratowniczych oraz zwalczania rozlewów na obszarach objętych działaniami Centrum RIS.


Warunki pracy

Praca z użyciem komputera powyżej czterech godzin dziennie.


Praca z użyciem radiotelefonów



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunkach: nawigacja, żegluga śródlądowa, transport, rewitalizacja dróg wodnych.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • dobra znajomość języka angielskiego (minimum B2)
  • znajomość Dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowania usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie z późniejszymi zmianami,
  • znajomość Ustawy z dn. 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej z późniejszymi zmianami
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • świadectwo operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej lub żegludze śródlądowej,
  • znajomość urządzeń nawigacyjnych
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-06-23
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
    pl. Stefana Batorego 4, 70-207 Szczecin
    sekretariat - pok. nr 29, parter

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi