Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw organizacyjno – kadrowych Wydział ds. Kontrolno Rozpoznawczych i Kadr

Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej
ul. Stefana Batorego 21
63-400 Ostrów Wielkopolski


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Powiatowego
  • Organizacja narad i odpraw służbowych z udziałem Komendanta Powiatowego
  • Sporządzanie sprawozdań i analiz na temat stanowiska pracy, prowadzenie zgodnie z obowiązującymi zasadami teczek osobowych strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej PSP
  • Prowadzenie rejestrów i ewidencji, m.in.: list obecności, urlopów i zwolnień lekarskich, dziennika korespondencyjnego, skarg, zażaleń i wniosków, zarządzeń, rozkazów, decyzji, wytycznych itp. Komendanta Powiatowego PSP oraz organów nadrzędnych, wyjść strażaków i pracowników w godzinach służbowych, informacji wewnętrznych i innych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Komendy
  • Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Powiatowej oraz przygotowywanie zbiorczych analiz i wniosków z zakresu działania urzędu
  • Ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej
  • Redagowanie standardowych pism i przepisywanie zleconych tekstów
  • Archiwizowanie dokumentów sporządzanych i opracowywanych w ramach zajmowanego stanowiska


Warunki pracy

• Praca administracyjno-biurowa wykonywana od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 w siedzibie tut. jednostki,
• Wymagana dyspozycyjność – na potrzeby urzędu w wyjątkowych przypadkach wykonywanie pracy w godzinach nadliczbowych (czas pracy poza normatywem będzie rekompensowane wyłącznie czasem wolnym)
• Wyjazdy służbowe w ramach narad szkoleniowych, odpraw itp.,
• Częste kontakty z podmiotami zewnętrznymi oraz pracownikami komendy,
• Oświetlenie naturalne i sztuczne,
• Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
• Stres związany z kontrolami prowadzonymi przez organy zewnętrzne i wewnętrzne,
• Narzędzia i materiały pracy - komputer, kserokopiarka, drukarka, skaner, niszczarka i inne urządzenia biurowe,
• Stanowisko pracy zlokalizowane jest na I piętrze budynku,
• Budynek Komendy nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: brak wind, podjazdów, toalet dostosowanych do osób niepełnosprawnych ruchowo, brak oznaczeń dla osób niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym i głuchoniemym.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Proces naboru składa się z III etapów:
Etap I - weryfikacja otrzymanych ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu,
Etap II - test wiedzy obejmujący znajomość przepisów z zakresu PSP, ochrony przeciwpożarowej, służby cywilnej, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, samorządu terytorialnego oraz dostępu do informacji publicznej. Test zawiera 20 pytań, czas trwania testu 25 minut, liczba możliwych do uzyskania punktów wynosi 20. Minimalna liczba punktów wymagana do zaliczenia testu wiedzy wynosi 11 punktów.
Etap III - rozmowa kwalifikacyjna w zakresie obejmującym 4 obszary tematyczne:
- umiejętność przekazywania, odbierania i rozumienia informacji w mowie i piśmie oraz merytoryczna poprawność, kompletność, zwięzłość i styl wypowiedzi,
- motywacja do podjęcia pracy w Korpusie Służby Cywilnej w KP PSP,
- przygotowanie merytoryczne: umiejętność redagowania pism w aplikacji Word oraz obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel (wszyscy kandydaci otrzymują jednakowe zadania praktyczne),
- umiejętność planowania i organizowania pracy.
Rozmowa kwalifikacyjna zostanie przeprowadzona indywidualnie z kandydatami (punktowana będzie w skali 1-10 przez każdą z osób wchodzących w skład komisji rekrutacyjnej).
W rozmowie kwalifikacyjnej uczestniczyć może również komendant powiatowy.
Planowany termin zatrudnienia to I dekada lutego 2020 roku.
Wynagrodzenie brutto wynosić będzie około 2600 zł.
Praca na powyższym stanowisku jest na czas określony, tj. na okres zastępstwa osoby zajmującej to stanowisko i jednocześnie przebywającej na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (spodziewany czas powrotu ze zwolnienia to okres ok. 18 miesięcy).
Oferty złożone po terminie lub które nie zawierają kompletu dokumentów lub nie spełniają wymogów niezbędnych określonych w ogłoszeniu, wyklucza się z dalszej procedury naboru.
Niestawienie się kandydata w wyznaczonym terminie w etapie II lub III oznacza rezygnację z udziału w postępowaniu.
Dokumenty (list motywacyjny, życiorys, kopie dokumentów i oświadczenia) muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
Wymagane załączniki do ogłoszenia o naborze do pracy w służbie cywilnej dostępne są na stro¬nie inter¬ne¬to¬wej http://www.ostrow.psp.wlkp.pl/, lub w sekreta¬ria¬cie Komendy Powiatowej PSP w Ostrowie Wlkp., ul. Stefana Batorego 21 w dni robocze w godzinach od 730 do 1530.

Informacje o poszczególnych wynikach etapów naboru i końcowego wyniku naboru zostaną zamieszczane w siedzibie komendy, w Biuletynie Informacji Publicznej komendy, na stronie internetowej KP PSP w Ostrowie Wlkp.: http://www.ostrow.psp.wlkp.pl/
Na potrzeby przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego każdemu z kandydatów, którzy złożyli ofertę nadany zostanie indywidualny numer identyfikacyjny, o którym zostanie poinformowany,
Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
Dokumenty kandydatki/kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu rekrutacyjnym zostaną dołączone do jego akt osobowych,
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, można odebrać w Wydziale kontrolno-rozpoznawczym i kadr w KP PSP w Ostrowie Wielkopolskim do 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Dokumenty nieodebrane zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale kontrolno-rozpoznawczym i kadr KP PSP w Ostrowie Wielkopolskim, nr tel.: 62 332 42 63.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu PSP, ochrony przeciwpożarowej, służby cywilnej, postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, ochrony danych osobowych, samorządu terytorialnego i dostępu do informacji publicznej,
  • Znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych (znajomość pakietu MS Office w szczególności w zakresie programu Word i Excel),
  • Zdolność analitycznego myślenia i formułowania wniosków,
  • Prawo jazdy kat. B,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa jazdy kat. „B”,
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o zgodzie na publikację wyników poszczególnych etapów postepowania kwalifikacyjnego
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-01-24
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Stefana Batorego 21
    63-400 Ostrów Wielkopolski
    Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Komendy (I piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530 Oferty otrzymane po terminie i niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. W dokumentach aplikacyjnych należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu). Dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Oferta pracy w służbie cywilnej- imię i nazwisko".

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/01/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi