Opis stanowiska pracy


Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Łomży

Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw kadr w Zespole ds. finansowo - księgowych

18-400 Łomża ul. Nowogrodzka 160

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje dokumentację związaną z naborami do pracy, nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy, nabyciem praw emerytalno – rentowych, ustaleniem uprawnień pracowników do nagród jubileuszowych i innych świadczeń.
  • Zgłasza i wyrejestrowuje pracowników i członków ich rodzin oraz zleceniobiorców do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
  • Prowadzi ewidencję osobową pracowników Powiatowego Inspektoratu Weterynarii oraz pomoce ewidencyjne do akt osobowych.
  • Prowadzeni akta osobowe w/w pracowników i pozostałą dokumentację pracowniczą.
  • Prowadzeni ewidencję czasu pracy i ewidencję urlopową.
  • Kontroluje przestrzeganie dyscypliny pracy.
  • Bieżąco i rzetelnie kontroluje sporządzane listy płac pod względem formalno-rachunkowym.
  • Sprawdza prawidłowość naliczania i przekazywania składek ZUS z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  • Sprawdza prawidłowości naliczania i przekazywania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Przygotowuje i prowadzi dokumentację i rozliczenia dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych i Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  • Współpracuje przy sporządzaniu opisów i wartościowaniu stanowisk pracy.
  • Nadzoruje terminowość dokonywania pierwszych i okresowych ocen w służbie cywilnej.
  • Współdziała z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w przygotowywaniu opinii o pracy pracowników Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łomży.
  • Terminowo i rzetelne sporządza sprawozdania budżetowe, statystyczne oraz inne wynikające z zakresu czynności
  • Prowadzi ewidencję i kompletuje procedury kontroli zarządczej w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii.
  • Prowadzeni ewidencję pełnomocnictw i upoważnień wydawanych pracownikom przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
  • Przygotowuje zaświadczenia o pracy.
  • Prowadzeni sprawy związane ze szkoleniami pracowników.
  • Na bieżąco i rzetelnie kontroluje dowody księgowe, faktury sprzedaży jednostki, pod względem formalno – rachunkowym, dekretuje dowody księgowe i wprowadza je do systemu finansowo – księgowego bez zbędnej zwłoki a faktury wystawione z ostatnim dniem miesiąca do 6 dnia kalendarzowego następującego po tym miesiącu.


Warunki pracy


  • Budynek Inspektoratu liczy trzy kondygnacje, istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku: schody, brak windy i podjazdu.

  • Stanowisko pracy wyposażone w komputer i inne urządzenia biurowe.

  • Praca biurowa w siedzibie Inspektoratu, praca siedząca, obsługa komputera powyżej  4 godzin dziennie.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Postępowanie rekrutacyjne jest dwuetapowe: I etap - weryfikacja dokumentów, II - etap weryfikacja wiedzy i umiejętności niezbędnych do realizacji zadań.

  • Wynagrodzenie: proponowane miesięczne wynagrodzenie zasadnicze brutto w kwocie 6.000,00 zł, dodatek za wieloletnią pracę w służbie cywilnej uzależniony od stażu pracy w wysokości od 5 % do 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, nagrody za osiągnięcia w pracy, dodatkowe wynagrodzenie roczne, nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalno –rentowe.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomia, zarządzanie zasobami ludzkimi, finanse i rachunkowość,

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
pracy w zakresie prowadzenia kadr i płac lub w księgowości.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, systemu ubezpieczeń społecznych, podatków, finansów publicznych i rachunkowości.
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i przepisów wykonawczych.
  • Umiejętność interpretowania i stosowania obowiązujących przepisów oraz analitycznego myślenia.
  • Systematyczność, rzetelność, dokładność.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność obsługi komputera (środowisko WINDOWS, WORD, EXCEL).
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie rachunkowosci budżetowej.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-12
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Łomży
    ul. Nowogrodzka 160
    18-400 Łomża
    Miejsce osobistego składania dokumentów to Sekretariat PIW lub skrzynka pocztowa umieszczona przy wejściu do budynku.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/11/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi