Opis stanowiska pracy


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko w Wydziale Ocen Oddziaływania na Środowisko

90-113 Łódź ul. Traugutta 25

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wydawanie opinii o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz o zakresie raportu w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prowadzonego przez inne organy;
  • Uzgadnianie warunków realizacji przedsięwzięć w toku procedury oceny oddziaływania na środowisko, w celu określenia warunków realizacji przedsięwzięcia minimalizujących jego oddziaływanie na środowisko;
  • Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla których organem właściwym jest regionalny dyrektor ochrony środowiska, w celu określenia warunków realizacji przedsięwzięcia minimalizujących jego oddziaływanie na środowisko;
  • Opiniowanie kart informacyjnych przedsięwzięć oraz raportów o oddziaływaniu przedsięwzięć na środowisko w zakresie gospodarki wodno-ściekowej;
  • Prowadzenie postepowań związanych z uzgadnianiem warunków realizacji przedsięwzięć w toku ponownej procedury oceny oddziaływania na środowisko, w celu określenia warunków realizacji przedsięwzięcia minimalizujących jego oddziaływanie na środowisko;
  • Przyjmowanie zgłoszeń konieczności realizacji przedsięwzięć, których wyłącznym celem jest obronność i bezpieczeństwo państwa lub prowadzenie działań ratowniczych i zapewnienie bezpieczeństwa cywilnego w związku z przeciwdziałeniem lub usunięciem bezpośredniego zagrożenia dla ludności;
  • Prowadzenie spraw związanych z analizami porealizacyjnymi oraz monitoringami oddziaływania przedsięwzięć na środowisko;
  • Prowadzenie spraw związanych z przeniesieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu.


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów;

  • użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;

  • oświetlenie naturalne i sztuczne;

  • wykonywanie zadań pod presją czasu;

  • częste kontakty z klientem zewnętrznym;

  • praca na XI bądź XII piętrze;

  • przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich;

  • windy z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych;

  • niedostosowane toalety dla osób niepełnosprawnych;

  • w budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy;

  • wyjazdy terenowe.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń.

  • List motywacyjny powinien być podpisany.

  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie testu wiedzy i/lub rozmowie kwalifikacyjnej.

  • Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

  • Oferty odrzucone mogą być odebrane w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenie informacji o wyniku naboru, w pok. 1209 (XII piętro) siedziby RDOŚ w Łodzi po umówieniu się telefonicznym.

  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 4 582,42 zł + dodatek stażowy.

  • Pozostałe oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

  • Mile widziane oferty osób niepełnosprawnych. 

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (42) 665-03-70.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu następujących ustaw:
  • ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a także obowiązujących na podstawie jej przepisów procedur;
  • ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy o służbie cywilnej;
  • znajomość zagadnień z zakresu ochrony środowiska, w tym ustawy Prawo Ochrony Środowiska;
  • umiejętność redagowania dokumentów urzędowych (m.in. decyzji, postanowień, zarządzeń) i stosowania prawa w praktyce;
  • umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;
  • umiejętność sprawnej obsługi komputera i pakietów biurowych m.in. MS Office;
  • komunikatywność i wysoka kultura osobista;
  • umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu ocen oddziaływania na środowisko i kodeksu postępowania administracyjnego;
  • znajomość zagadnień z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, ustawy o ochronie przyrody oraz przepisów związanych z procesem inwestycyjnym: prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • znajomość jednego z obowiązujących w UE języków obcych;
  • umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów;
  • umiejętności interpersonalne m.in. umiejętność pracy w zespole;
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych;
  • znajomość zasad i technik legislacyjnych;
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • (świadectwo pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu/odbyciu stażu)
  • Oświadczenie dla kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r., iż w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowali, nie pełnili służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byli współpracownikami tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu/odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenia o wykonaniu umowy - protokoły odbioru)
  • Kopia dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu ocen oddziaływania na środowisko i kodeksu postępowania administracyjnego

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-10-02
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Traugutta 25
    90-113 Łódź
    sekretariat: XII piętro pokój nr 1214

    Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/09/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi