Opis stanowiska pracy
     Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
 specjalista do spraw (remontów i konserwacji) w Zespole Konserwacji Sekcji Gospodarki Mieszkaniowej i Kwaterunkowej Wydziału Techniki i Zaopatrzenia 11-400 Kętrzyn ul. gen. Władysława Sikorskiego  78
 Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - samodzielnie planuje zakres niezbędnych do wykonania prac konserwacyjnych  i remontowych obiektów Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej i Centrum Szkolenia Straży Granicznej. Kosztorysuje zadania konserwacyjne i remontowe zgodnie  z oprogramowaniem specjalistycznym do kosztorysowania, a  także sprawdza prawidłowość zużycia materiałów i sporządza dokumenty będące podstawą ich rozliczenia,
 - sporządza kwartalne zestawienie materiałów  zużytych do konserwacji nieruchomości oraz sprawdza jego zgodność z książką pracy konserwatora,
 - sporządza opisy przedmiotów zamówienia, projekty umów oraz wnioski o wszczęcie procedury przetargowej w trybie przewidzianym ustawą Prawo zamówień publicznych jak również poza ustawą, na zakup materiałów budowlanych na potrzeby prac konserwacyjnych oraz remontowych wykonywanych systemem własnym, a także usług służących prawidłowemu utrzymaniu obiektów oraz urządzeń technicznych, sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Uczestniczy w pracach komisji przetargowych,
 - sporządza Plan Potrzeb Remontowych i Rozbiórek oraz sporządza roczny Plan Robót Remontowych i Rozbiórek realizowanych systemem własnym. Sporządza tygodniowe harmonogramy prac wykonywanych przez warsztaty Sekcji Gospodarki Mieszkaniowej  i Kwaterunkowej Wydziału Techniki i Zaopatrzenia,
 - analizuje protokoły z kontroli  instytucjonalnych (Państwowa Inspekcja Sanitarna, Nadzór Budowlany, Społeczny Inspektor Pracy W-MOSG, Urząd Dozoru Technicznego), a także protokoły z kontroli służb wewnętrznych pod kątem realizacji zawartych w nich zaleceń,  a następnie planuje i koordynuje sposób ich prawidłowej realizacji,
 - uczestniczy w pracach komisji odbierających materiały budowlane i usługi zlecone podmiotom zewnętrznym. Uczestniczy i sporządza protokoły w sprawie sposobu postępowania z materiałami pochodzącymi z rozbiórki, a także odbioru końcowego robót remontowych. W zależności od potrzeb prowadzi pojazdy służbowe,
 - prowadzi ewidencję urządzeń podlegających badaniom przez Urząd Dozoru Technicznego, systematycznie aktualizuje informacje o stanie technicznym urządzeń, a także przestrzega terminów ich kolejnych badań,
 - sporządza projekty pism do Urzędu Dozoru Technicznego, Państwowego Inspektora Sanitarnego w zakresie działalności Urzędu, a także Komendanta Głównego SG w zakresie wnioskowania o przeprowadzenie prac remontowych siłami własnymi oraz koordynuje prace pracowników warsztatu Sekcji Gospodarki Mieszkaniowej i Kwaterunkowej Wydziału Techniki i Zaopatrzenia w zakresie prac konserwacyjnych na Placówkach Straży Granicznej.
 
 Warunki pracy Stanowisko pracy zlokalizowane jest na II piętrze budynku kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności (dysfunkcją ruchową), brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych na piętrze, jedynie na parterze budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Jedno, z dwóch wejść do budynku jest przystosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Praca umysłowa, na stanowisku pracy administracyjno-biurowym. Pomieszczenia pracy spełniają wymagania stanowisk pracy stałej. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami budynku oraz po terenie zewnętrznym kompleksu budynków W-MOSG. Na stanowisku nie występuje narażenie na szkodliwe czynniki chemiczne, ani biologiczne. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Na stanowisku występują kontakty zewnętrzne: kilka razy w tygodniu – telefoniczne i korespondencyjne z przedstawicielami firm zaopatrujących w materiały budowlane oraz kilka razy w roku - telefoniczne, korespondencyjne i osobiste z przedstawicielami Urzędu Dozoru Technicznego, Państwowym Inspektorem Sanitarnym MSW, przedstawicielami Służb Budowlanych (Starostwo, Nadzór Budowlany), telefoniczne i korespondencyjne 
z Wykonawcami w sprawach dotyczących procedur o udzielenie zamówienia zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych  oraz kontakty telefoniczne i osobiste z przedstawicielami firm odbierających odpady. Pracownik ma kontakt osobisty z Usługobiorcami i Wykonawcami podczas końcowych odbiorów przedmiotów zamówienia.
Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: praca w terenie, zagrożenie korupcją, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, praca pod presją czasu, stres.
 
 Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
 - ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Rodzaj umowy: na czas określony 
 
- Świadczenie pracy od poniedziałku do piątku w godzinach  7.30-15.30
 
- Miejsce wykonywania pracy: komenda oddziału
 
- System wynagradzania: miesięczny
 
- List motywacyjny i oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata.
 
- Treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy/Oświadczenia – stanowiska w korpusie służby cywilnej.
 
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
 
- W przypadku legitymowania się dokumentami wystawionymi na inne niż obecnie posiadane nazwisko kandydat winien złożyć stosowne oświadczenie na tę okoliczność.
 
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
 
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
 
- Jeżeli w Twoich dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, niezbędne będzie Twoje oświadczenie o zgodzie na ich przetwarzanie. Wówczas takie oświadczenie może być sformułowane w następujący sposób „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów naboru, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO”.
 
- Oferty kandydatów, które wpłyną do Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej zostaną zweryfikowane pod względem spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na podstawie dokumentów wymienionych w ogłoszeniu w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)” poprzez weryfikację:
- złożenia oferty w wyznaczonym terminie,
- kompletności dokumentów,
- treści dokumentów, w tym dat i wymaganych podpisów. 
- O dacie złożenia oferty decyduje:
- data stempla pocztowego w przypadku złożenia oferty poprzez operatora publicznego,
- data wpływu do W-MOSG w przypadku osobistego złożenia oferty w siedzibie W-MOSG – BIURO PODAWCZE – czynne całą dobę,
- data wpływu na elektroniczną skrzynkę podawczą W-MOSG w przypadku złożenia oferty za pośrednictwem ePUAP,
- data wpływu na adres do doręczeń elektronicznych posiadanych przez W-MOSG w przypadku skorzystania z usługi e-Doręczeń. 
- Dokumenty wysłane za pośrednictwem profilu platformy ePUAP lub usługi e-Doręczeń należy dodać do pisma ogólnego do urzędu, a następnie całość podpisać przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
 
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
 
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
 
- Osoby – po pozytywnej weryfikacji formalnej i merytorycznej (w przypadku wystąpienia) ofert - zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie  (w przypadku niepodania adresu e-mail - telefonicznie).
 
- Zachęcamy do zamieszczania w złożonych ofertach adresu e-mail i numeru telefonu.
 
 Wymagania związane ze stanowiskiem pracy  niezbędne wykształcenie: wyższe
 doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
 pozostałe wymagania niezbędne: - doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 14 miesięcy udokumentowanego doświadczenia zawodowego /stażu pracy w pracy biurowej w administracji publicznej lub w handlu lub w realizacji zakupów towarów i usług,
 - prawo jazdy kat. B,
 - umiejętność obsługi programu do kosztorysowania prac konserwacyjnych,
 - znajomość przepisów ustawy prawo budowlane oraz aktów wykonawczych do ustawy w zakresie planowania i realizacji prac remontowych,  
 - znajomość przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do ustawy,
 - komunikatywność,
 - umiejętność argumentowania.
 - w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy                   z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
 - Posiadanie obywatelstwa polskiego
 - Korzystanie z pełni praw publicznych
 - Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
 
 wymagania dodatkowe -  wykształcenie wyższe w zakresie budownictwa.
 - udokumentowane doświadczenie zawodowe/staż pracy w wykonawstwie ogólnobudowlanym.   
 
 Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
 - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
 - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
 - kopie dokumentów lub oświadczenie potwierdzające spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie posiadania prawa jazdy kat. B,
 - oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
 - Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
 - Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
 - Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
 
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia,kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy.Dokumenty należy złożyć do: 2025-11-14
Decyduje data:stempla pocztowego  / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
 Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddział Straży Granicznej
ul. gen. Wł. Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
(pocztą lub osobiście do urzędu) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej – do rąk własnych” oraz wskazaniem stanowiska i komórki organizacyjnej, której dotyczy oferta.
- w formie elektronicznej: za pośrednictwem (ePUAP) lub usługi e-Doręczeń.