Opis stanowiska pracy


Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie

Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Referacie do spraw Funkcjonariuszy Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia

11-400 Kętrzyn ul. gen. Władysława Sikorskiego 78

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmuje, kontroluje spełnienie wymogów formalnych zaświadczenia i oświadczenia zwanego kontrolą formalną, ewidencjonuje zwolnienia lekarskie w wersji papierowej i w systemie elektronicznym bazy danych kadrowych i przekazuje – z zachowaniem terminów – zwolnienia lekarskie funkcjonariuszy Straży Granicznej do komórki finansowej. Prowadzi w tym zakresie niezbędne rejestry oraz przygotowuje zbiorcze zestawienia rozliczeniowe w zakresie zwolnień lekarskich na potrzeby komórek W-MOSG, pionu finansów W-MOSG, KGSG, jednostek organizacyjnych W-MOSG, jak również wykazy absencji chorobowej niezbędne do realizacji zadań służbowych związanych z wystąpieniem o przedłużenie okresu służby przygotowawczej lub skierowań do komisji lekarskich,
  • przygotowuje projekty opinii, decyzji, rozkazów personalnych i innej dokumentacji wynikającej ze stosunku służbowego funkcjonariuszy, w zakresie wskazanym przez przełożonych oraz sporządza wyciągi ze zbiorczych rozkazów personalnych o wyróżnieniu, celem zapoznania z nimi zainteresowanych funkcjonariuszy,
  • zakłada, prowadzi i na bieżąco uzupełnia teczki akt osobowych funkcjonariuszy poprzez włączanie oraz wpisywanie wytworzonych dokumentów związanych ze stosunkiem służbowym poszczególnych funkcjonariuszy w celu czytelnego i chronologicznego dokumentowania służby w dokumentacji kadrowej,
  • wykonuje czynności administratora bezpieczeństwa zbioru w Wydziale Kadr i Szkolenia określone w „Polityce bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych w W-MOSG”, opiniuje zasadność nadania uprawnień pracownikom i funkcjonariuszom WKiSz oraz prowadzi dokumentację dotyczącą ochrony danych osobowych (tworzenie zbiorów danych osobowych, dostępu do zbioru, itp.),
  • wydaje dokumentację służbową oraz wszelką korespondencję dotyczącą stosunku służbowego funkcjonariuszy celem doręczenia zainteresowanym. Prowadzi rejestr przekazanej do doręczenia korespondencji służbowej mającej na celu nadzorowanie terminowości jej dostarczania oraz określania bieżącej lokalizacji wydanej dokumentacji,
  • udziela informacji oraz sporządza różnego rodzaju zaświadczenia wynikające ze stosunku służbowego funkcjonariuszy oddziału na prośbę zainteresowanych w celu przedłożenia w urzędach, jak również korzystania z przysługujących uprawnień przez samych zainteresowanych, ich przełożonych oraz funkcjonariuszy i pracowników innych komórek organizacyjnych W-MOSG. Opiniuje prośby, wnioski, meldunki składane przez funkcjonariuszy w sprawach osobowych celem nadania biegu sprawie oraz ich właściwego załatwienia,
  • prowadzi i na bieżąco aktualizuje rejestr akt personalnych oraz rejestr alfabetyczny funkcjonariuszy tutejszego oddziału Straży Granicznej, celem właściwego sprawowania nadzoru nad dokumentacją i stanem osobowym funkcjonariuszy W-MOSG. Prowadzi teczki tematyczne związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz teczki tematyczne związane z klasyfikowaniem informacji niejawnych, zmianą i znoszeniem klauzuli tajności, celem właściwej ich ochrony.


Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych na parterze budynku. Pomieszczenie pracy spełnia wymagania stanowisk pracy stałej. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się po terenie zewnętrznym oraz pomiędzy kondygnacjami budynku. Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia. Praca administracyjno-biurowa, w systemie jednozmianowym. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.


  


Występują czynniki utrudniające wykonywanie zadań takie jak: stres, presja czasu, wielość zadań podczas konieczności natychmiastowego uzupełnienia akt osobowych w związku z potrzebą ich analizy, bądź przygotowania do wysłania w celu rozpatrzenia sprawy przez inny organ w bardzo krótkim czasie (1-3 dni).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


  • Jeżeli w Twoich dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, niezbędne będzie Twoje oświadczenie o zgodzie na ich przetwarzanie. Wówczas takie oświadczenie może być sformułowane w następujący sposób „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych do celów naboru, o których mowa
    w art. 9 ust. 1 RODO.




  • W przypadku legitymowania się dokumentami wystawionymi na inne niż obecnie posiadane nazwisko kandydat winien złożyć stosowne oświadczenie na tę okoliczność.




  • Oferty kandydatów, które wpłyną do Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej zostaną zweryfikowane pod względem spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych na podstawie dokumentów wymienionych w ogłoszeniu w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)” poprzez weryfikację:


    - złożenia oferty w wyznaczonym terminie,


    - kompletności dokumentów,


    - treści dokumentów, w tym dat i wymaganych podpisów.




  • List motywacyjny i oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata.




  • Treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy/Oświadczenia – stanowiska w korpusie służby cywilnej.




  • Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia selekcji ofert spełniających wymagania formalne na podstawie analizy merytorycznej złożonych dokumentów, uwzględniające wymagania dodatkowe wynikające z ogłoszenia o naborze.




  • Osoby – po pozytywnej weryfikacji formalnej i merytorycznej (o ile występuje) dokumentów – zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie (w przypadku niepodania adresu e-mail - telefonicznie).




  • Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.




  • Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które zostały zamieszczone na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/zasady naboru zewnętrznego – stanowiska w korpusie służby cywilnej.




  • Zachęcamy do zamieszczania w złożonych ofertach adresu e-mail i numeru telefonu.





Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 1 miesiąc doświadczenia zawodowego
udokumentowanego doświadczenia w sporządzaniu dokumentacji kadrowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość rozdziału 2, 8-11 i 13 ustawy o Straży Granicznej,
  • znajomość rozporządzenia MSWiA w sprawie zakresu obowiązków, zakresu i trybu udzielania zwolnień od zajęć służbowych funkcjonariuszom Straży Granicznej,
  • znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,
  • znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • umiejętność posługiwania się komputerowymi pakietami biurowymi,
  • umiejętność analizowania i sporządzania danych statystycznych,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  • umiejętność argumentowania,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • preferowane udokumentowane doświadczenie w sporządzaniu dokumentacji kadrowej w administracji publicznej
  • posiadanie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub „tajne”,
  • umiejętność działania w sytuacjach znacznego, okresowego spiętrzenia zadań.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub „tajne”,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub „tajne”. W przypadku wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, należy napisać i dołączyć jako odrębne, gdyż brak jest we wzorach oświadczeń.
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-11-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej im. gen. bryg. Stefana Pasławskiego ul. gen. Wł. Sikorskiego 78, 11-400 Kętrzyn BIURO PODAWCZE – czynne całą dobę lub w formie elektronicznej przez Elektroniczną skrzynkę podawczą W-MOSG (ePUAP) dostępną na stronie BiP W-MOSG w zakładce: ePUAP. Decyduje data wpływu oferty na elektroniczną skrzynkę podawczą W-MOSG. Dokumenty wymagające podpisu należy dodać do pisma ogólnego do urzędu, a następnie całość podpisać przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. W przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    27/10/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi