Opis stanowiska pracy
Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w KętrzynieKomendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista w Sekcji Postępowań Sprawdzających
Wydziału Ochrony InformacjiWarmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
im.gen.bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników oraz kandydatów do służby przygotowawczej w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej polegających na: analizie ankiet bezpieczeństwa osobowego, dokonywaniu w określonym zakresie sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie akt stanu cywilnego osób sprawdzanych oraz, w odniesieniu do funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej – teczek akt personalnych, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
- dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej celem sprawdzenia zupełności, rzetelności sporządzenia oraz prawidłowości zawartych danych, przedstawianie na tej podstawie wniosków i propozycji Komendantowi za pośrednictwem koordynatora ds. oświadczeń majątkowych celem podjęcia dalszych czynności wobec osób, które nierzetelnie je sporządziły,
- merytoryczne przygotowywanie korespondencji do powszechnie dostępnych, jak i powszechnie niedostępnych ewidencji i kartotek celem dokonania sprawdzeń osób w prowadzonych postępowaniach sprawdzających,
- prowadzenie poszerzonych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej polegających na: analizie dokonywania sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie oświadczeń o stanie majątkowym, prowadzeniu rozmów z przełożonymi, osobami polecającymi, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
- przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi celem dokonywania uzupełnień i wyjaśnień w toku prowadzonych poszerzonych i zwykłych postępowań sprawdzających,
- przygotowywanie celem przesłania do archiwum Straży Granicznej teczek akt postępowań sprawdzających prowadzonych wobec funkcjonariuszy i osób kończących służbę lub pracę w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej,
- branie udziału w merytorycznym opracowywaniu treści pism i materiałów przygotowywanych przez Sekcję Postępowań Sprawdzających oraz okresowych sprawozdań i analiz wynikających z zakresu działania Sekcji Postępowań Sprawdzających na potrzeby Sekcji i Wydziału Ochrony Informacji.
Warunki pracyStanowisko pracy zlokalizowane na parterze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową, brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie pracy spełnia wymagania stanowisk pracy stałej. Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Kilka razy w miesiącu występują kontakty zewnętrzne: osobiste lub telefoniczne z klientami zewnętrznymi (np. ABW, Policja, Sądy) oraz prowadzenie rozmów z osobami polecającymi również spoza SG celem dokonania szczegółowych sprawdzeń lub ustaleń w ramach prowadzonych postępowań sprawdzających. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz i stres podczas rozmów z obywatelami np. osobami polecającymi celem pozyskania informacji mających wpływ na rękojmię zachowania tajemnicy przez osoby sprawdzane oraz podczas kontaktów z przedstawicielami instytucji i urzędów.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Umowa o pracę na czas określony. Wynagrodzenie miesięczne brutto: zasadnicze na okres trwania umowy o pracę na czas określony wynosi około 3.082,00 zł brutto. Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu – w kopercie). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy. Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych. Oferty odrzucone na wstępie lub oferty kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu.
Preferowana forma kontaktu: telefoniczna, nr telefonu (89) 750 30 83. Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 1 rok i 1 miesiąc doświadczenia zawodowego
w pracy na dokumentach niejawnych
pozostałe wymagania niezbędne:- udokumentowane przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz znajomość przepisów związanych z prowadzeniem postępowań sprawdzających (np.: Kodeks Karny, Kodeks Cywilny, Prawo Podatkowe oraz rozporządzenia, zarządzenia, decyzje i instrukcje w tym zakresie),
- znajomość przepisów związanych z obiegiem i przechowywaniem dokumentów niejawnych oraz oświadczeń o stanie majątkowym (ustaw, rozporządzeń, zarządzeń, decyzji),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- asertywność
- komunikatywność,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- dyspozycyjność,
- umiejętność przeprowadzania analiz i wyciągania wniosków,
- umiejętność działania w sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań,
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Ściśle tajne”,
- zapoznanie z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji o klauzuli „Ściśle tajne”,oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Ściśle tajne”. W przypadku wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, należy napisać i dołączyć jako odrębne, gdyż brak jest we wzorach oświadczeń,oświadczenie o zapoznaniu z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze,oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie moich danych osobowych do celów naboru.Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-25
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu