Opis stanowiska pracy


Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie

Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista w Sekcji Postępowań Sprawdzających Wydziału Ochrony Informacji

Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
im.gen.bryg. Stefana Pasławskiego
ul. gen. Władysława Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników oraz kandydatów do służby przygotowawczej w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej polegających na: analizie ankiet bezpieczeństwa osobowego, dokonywaniu w określonym zakresie sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie akt stanu cywilnego osób sprawdzanych oraz, w odniesieniu do funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej – teczek akt personalnych, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
  • dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej celem sprawdzenia zupełności, rzetelności sporządzenia oraz prawidłowości zawartych danych, przedstawianie na tej podstawie wniosków i propozycji Komendantowi za pośrednictwem koordynatora ds. oświadczeń majątkowych celem podjęcia dalszych czynności wobec osób, które nierzetelnie je sporządziły,
  • merytoryczne przygotowywanie korespondencji do powszechnie dostępnych, jak i powszechnie niedostępnych ewidencji i kartotek celem dokonania sprawdzeń osób w prowadzonych postępowaniach sprawdzających,
  • prowadzenie poszerzonych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej polegających na: analizie dokonywania sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie oświadczeń o stanie majątkowym, prowadzeniu rozmów z przełożonymi, osobami polecającymi, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
  • przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi celem dokonywania uzupełnień i wyjaśnień w toku prowadzonych poszerzonych i zwykłych postępowań sprawdzających,
  • przygotowywanie celem przesłania do archiwum Straży Granicznej teczek akt postępowań sprawdzających prowadzonych wobec funkcjonariuszy i osób kończących służbę lub pracę w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej,
  • branie udziału w merytorycznym opracowywaniu treści pism i materiałów przygotowywanych przez Sekcję Postępowań Sprawdzających oraz okresowych sprawozdań i analiz wynikających z zakresu działania Sekcji Postępowań Sprawdzających na potrzeby Sekcji i Wydziału Ochrony Informacji.


Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową, brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie pracy spełnia wymagania stanowisk pracy stałej. Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Kilka razy w miesiącu występują kontakty zewnętrzne: osobiste lub telefoniczne z klientami zewnętrznymi (np. ABW, Policja, Sądy) oraz prowadzenie rozmów z osobami polecającymi również spoza SG celem dokonania szczegółowych sprawdzeń lub ustaleń w ramach prowadzonych postępowań sprawdzających. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz i stres podczas rozmów z obywatelami np. osobami polecającymi celem pozyskania informacji mających wpływ na rękojmię zachowania tajemnicy przez osoby sprawdzane oraz podczas kontaktów z przedstawicielami instytucji i urzędów.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Umowa o pracę na czas określony. Wynagrodzenie miesięczne brutto: zasadnicze na okres trwania umowy o pracę na czas określony wynosi około 3.082,00 zł brutto. Dokumenty można składać osobiście w Biurze Podawczym lub nadsyłać za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu – w kopercie). Wymagane dokumenty takie jak: list motywacyjny, oświadczenia winny być opatrzone datą i czytelnym podpisem kandydata/kandydatki. Ponadto treść wymaganych oświadczeń winna być zgodna z treścią zawartą w ogłoszeniu. Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy w korpusie służby cywilnej są dostępne na stronie BiP W-MOSG w zakładkach: Wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej/Wzory dokumentów oraz na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej w zakładkach: Służba /Praca/Wzory oświadczeń dla kandydatów do pracy. Osoby spełniające wymagania formalne, zostaną powiadomione pisemnie o dalszych czynnościach kwalifikacyjnych. Oferty odrzucone na wstępie lub oferty kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu.
Preferowana forma kontaktu: telefoniczna, nr telefonu (89) 750 30 83. Częstotliwość kontaktów z osobą wskazaną przez pracodawcę: od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 1 miesiąc doświadczenia zawodowego
w pracy na dokumentach niejawnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • udokumentowane przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych,
  • znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz znajomość przepisów związanych z prowadzeniem postępowań sprawdzających (np.: Kodeks Karny, Kodeks Cywilny, Prawo Podatkowe oraz rozporządzenia, zarządzenia, decyzje i instrukcje w tym zakresie),
  • znajomość przepisów związanych z obiegiem i przechowywaniem dokumentów niejawnych oraz oświadczeń o stanie majątkowym (ustaw, rozporządzeń, zarządzeń, decyzji),
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • asertywność
  • komunikatywność,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • dyspozycyjność,
  • umiejętność przeprowadzania analiz i wyciągania wniosków,
  • umiejętność działania w sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań,
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Ściśle tajne”,
  • zapoznanie z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji o klauzuli „Ściśle tajne”,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Ściśle tajne”. W przypadku wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, należy napisać i dołączyć jako odrębne, gdyż brak jest we wzorach oświadczeń,
  • oświadczenie o zapoznaniu z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie moich danych osobowych do celów naboru.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/11/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi