Opis stanowiska pracy


Urząd Morski w Gdyni

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista do spraw finansowych w Wydziale Finansowo-Księgowym

81-338 Gdynia ul.Chrzanowskiego 10

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • księguje zadekretowe dowody księgowe źródłowe zewnętrzne obce i własne oraz uzgadnia dzienne obroty przy wykorzystaniu systemu elektronicznej księgowości w celu prowadzenia ewidencji księgowej i rozliczeń finansowych
  • księguje dochody publiczne w układzie paragrafowym zgodnie z klasyfikacją paragrafów dochodów w celu realizacji obowiązku prowadzenia ewidencji wykonania dochodów budżetowych
  • rozlicza kwoty wydatkowane na zakupy w celu wykazania stanu dostaw w drodze i dostaw niefakturowanych na koniec okresu sprawozdawczego
  • rozlicza oraz prowadzi ewidencję księgową odchyleń od cen ewidencyjnych rzeczowych składników aktywów obrotowych (materiałów i towarów) w celu wykazania różnic pomiędzy ceną ewidencyjną a ceną ich rzeczywistego zakupu lub nabycia
  • sporządza deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług oraz przekazuje je do właściwego Urzędu Skarbowego w celu umożliwienia rozliczenia podatku od towarów i usług
  • prowadzi oraz przechowuje ewidencję dla celów rozliczania podatku od towarów i usług wraz z dokumentami związanymi z tym rozliczaniem w celu wypełnienia przez Urząd – podatnika obowiązku jej prowadzenia i ich przechowywania
  • księguje nieodpłatnie przekazane środki trwałe na podstawie protokołu przekazania środka trwałego sporządzanego przez właściwą komórkę organizacyjną w celu usunięcia składnika majątku z ewidencji księgowej
  • wypełnia formularze stosowane przy dokonywaniu zgłoszeń INTRASTAT odnoszących się do przywozu lub wywozu towarów oraz przekazywanie ich do właściwego Urzędu Celnego w celu realizacji obowiązku dokonywania przez Urząd zgłoszeń INTRASTAT


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań (zgodnie z opisem stanowiska pracy)
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz


miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- winda
- brak podjazdu
- brak toalety dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych
- drzwi odpowiedniej szerokości
- brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- miejsce do odświeżenia się


inne czynniki, w tym niebezpieczne
- uciążliwości związane z obsługą monitorów ekranowym powyżej 4 godzin dziennie



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • oferty niekompletne, w tym brak własnoręcznie podpisanych listu motywacyjnego i wymaganych oświadczeń oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego),

  • Urząd poinformuje osoby, które zakwalifikowały się do poszczególnych etapów naboru telefonicznie lub drogą elektroniczną, a brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata do dalszych etapów naboru,

  • aplikacje odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone,

  • proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 6445,18 zł - 7344,14 + dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy + dodatkowe wynagrodzenie roczne,

  • do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu,

  • dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: 58 355 31 40, 58 355 31 74



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość


doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze: finanse, księgowość



pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów dotyczących rachunkowości w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących finansów publicznych w zakresie wykonywanych zadań
  • Znajomość przepisów dotyczących podatku od towarów i usług w zakresie wykonywanych zadań
  • Umiejętność obsługi systemów elektronicznej księgowości
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Umiejętność komunikacji
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe na kierunku:finanse i rachunkowość
  • Znajomość przepisów dotyczących obrotu towarowego z państwami członkowskimi Wspólnoty w zakresie wykonywanych zadań


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzająca ukończenie studiów podyplomowych kierunek: finanse i rachunkowość

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-22
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Morski w Gdyni
    ul. Chrzanowskiego 10
    81-338 Gdynia

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi