Opis stanowiska pracy
Urząd Statystyczny w Bydgoszczy Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw ochrony danych osobowych i obsługi administracyjnej w Wydziale Organizacji i Nadzoru 85-066 Bydgoszcz ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - wykonuje zadania inspektora ochrony danych (IOD),
- wykonuje wynikające z wewnętrznych regulacji Urzędu oraz dokumentów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji czynności wskazane do realizacji przez Inspektora Ochrony Danych,
- przygotowuje upoważnienia, w tym do dostępu do danych jednostkowych i osobowych, pełnomocnictw (na podstawie uprzednio podjętej decyzji Dyrektora) oraz legitymacji (w tym prowadzenie ich rejestru) dla pracowników Urzędu,
- rozpowszechnia wśród pracowników Urzędu akty prawne przekazywane przez Główny Urząd Statystyczny.
Warunki pracy Siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy mieści się budynku, którego zarządcą jest Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki. Bezpośrednio przy wejściu do budynku od ul. Ks. Stanisława Konarskiego są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, który znajduje się po prawej stronie. Dojście do budynku jest całkowicie utwardzone o obniżonych krawężnikach.
Wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego. Wejście jest wyposażone w drzwi przesuwne z czujnikami ruchu, co umożliwia ich automatyczne otwieranie. Portiernia budynku znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.
Pomieszczenia Urzędu Statystycznego są rozmieszczone w budynku C (na parterze, I piętrze i w piwnicy) oraz w budynku B na VII piętrze.
Budynek C i B są w znacznym stopniu dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Są pozbawione progów utrudniających poruszanie się na wózkach inwalidzkich, a także wyposażone w szerokie drzwi na poszczególnych piętrach.
W budynkach znajduje się 5 wind pasażerskich wyposażonych w drzwi przesuwne, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym poruszających się na wózku inwalidzkim. 4 windy usytuowane są w holu głównym budynku B po lewej stronie od wejścia głównego. 2 windy (po prawej stronie) wyposażone są w informację głosową (numer piętra, na którym znajduje się winda) dla osób niewidomych i niedowidzących, a na przyciskach oraz klawiaturze numerycznej umieszczono cyfry i litery w języku Braille’a. 5. winda znajduje się w budynku C – można się do niej dostać z I piętra.
Punkt obsługi klienta, sala konferencyjna i biblioteka są wyposażone w oznaczenia na drzwiach w alfabecie Braille’a. W pozostałych pomieszczeniach Urzędu i w budynku (z wyjątkiem wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze holu głównego w korytarzu po prawej stronie od wind.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
- na stronie internetowej Urzędu: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/co-gdzie-jak-zalatwic-lewe-menu/jakie-sa-aktualne-oferty-pracy-stazy-i-praktyk-/ zamieszczono pomocniczy wzór oświadczenia oraz wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji (wymaganej, jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO) o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko specjalista do spraw ochrony danych osobowych i obsługi administracyjnej w Wydziale Organizacji i Nadzoru w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.”
- list motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem,
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego),
- powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
- oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną podczas naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
- ogłoszenie zostało opublikowane w BIP KPRM, BIP Urzędu i na stronie internetowej Urzędu, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach,
- nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji
pozostałe wymagania niezbędne: - Kurs, szkolenia lub studia podyplomowe z zakresu ochrony danych osobowych,
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym,
- Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- Znajomość przepisów krajowych dotyczących ochrony dany osobowych,
- Fachowa wiedza na temat praktyk w zakresie ochrony danych osobowych,
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
- Znajomość przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
- Bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint,
- Komunikatywność i umiejętność argumentowania,
- Umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
- Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
- przeszkolenie w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań inspektora ochrony danych osobowych,
- doświadczenie w zakresie prowadzenia kontroli i audytu dotyczących bezpieczeństwa informacji,
- znajomość metod prowadzenia analizy ryzyka w bezpieczeństwie informacji i ochronie danych osobowych,
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. )
- wymagane oświadczenie dotyczące znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyZaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań inspektora ochrony danych,Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający znajomość metod prowadzenia analizy ryzyka w bezpieczeństwie informacji i ochronie danych osobowych, Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający doświadczenie w zakresie prowadzenia kontroli i audytu dotyczących bezpieczeństwa informacji,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii (art. 9 RODO) np. dane o stanie zdrowia).Dokumenty należy złożyć do: 2025-11-13
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
z dopiskiem Rekrutacja 7/2025 prześlij aplikację do 13.11.2025 r. w jeden z następujących sposobów:
- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- za pośrednictwem skrzynki do eDoręczeń.