Opis stanowiska pracy
Sourcing & Procurement Specialist-Senior
Kraków
NR REF.: 1193493
Join the dynamic Sourcing International team, responsible for sourcing goods and services that support FedEx’s global success. Our mission is to ensure quality, availability, innovation, and cost-efficiency through ethical supplier collaboration. Aligned with FedEx’s strategy, we aim to achieve sustainable operations by 2040.
Sourcing & Procurement Specialist-Senior
Key Responsibilities:
• Manage category procurement, including supplier relationships, cost optimization, and strategic sourcing
• Execute international sourcing strategies, analyze markets, negotiate contracts, and mitigate supply risks
• Lead complex RFx processes, including e-sourcing events, contract negotiation, and legal coordination
• Analyze procurement data and generate reports to identify cost-saving and service improvement opportunities
• Collaborate with stakeholders to define sourcing priorities and develop annual strategies
• Ensure business needs across categories are met with a clear and effective procurement strategy
• Support procurement excellence initiatives and process improvements
Requirements: • +5 years of experience in international procurement, strategic sourcing, and category management (preferably in a multinational company)
• Fluency in English (min. C1, additional European language is a plus)
• Proficiency in MS Office (advanced Excel, Word, PowerPoint) and sourcing tools (f.e.SAP Ariba, Coupa, Jaggaer, Market Mojo)
• Strong analytical skills for cost and market trend evaluations
• Excellent negotiation, communication, and stakeholder management skills
• Ability to manage multiple projects simultaneously in a matrix organization
• Strong contract management and problem-solving abilities
• Capability to operate effectively in an international team and work constructively with suppliers
For you:• A challenging role in an international and dynamic working environment with solid development/career opportunities• Possibility to work very independently with broad responsibilities
• Attractive compensation package, occasional gift cards
• Employment contract
• A rich benefits package (private medical care, life insurance, sports cards, meal vouchers)
• Flexible working model
• The organisation supports opportunities for personal and professional development
• Training to get you started and on-the-job learning opportunities
• Extensive learning resources to further develop your skills and knowledge
If you39re proactive and ready for a challenge in a global setting, this role could be a perfect fit! - Apply!
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 29/05/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Logistyka