Opis stanowiska pracy
Senior Manager - Finance
Kraków
NR REF.: 1174334
For our client, a corporation in the banking industry, we are looking for a candidate to take on the role of Senior Manager - Finance.
The person who joins the company as Senior Manager - Finance will be very much a decision maker and will become part of the Senior Management Team. This is a role related to leading the overall financial processes within the organisation and initiating improvement projects.
Responsibilities:
- Being responsible for creating a company’s global financial strategy.
- Performing the month end close process and working with Business Finance.
- Leading the organization’s financial function and performance through planning, development, organisation, and continuous improvement
- Financial and regulatory reporting to company as required.
- Being responsible for establishing and executing the department’s KPIs
- Preparing financial forecasts and budgets
- Work on projects to automate and streamline areas of the month-end process.
- Ensuring effective communication channels are established and maintained through regular dialogue with stakeholders (Product Control, Tax, Market Risk and other support functions).
- Creating process improvement initiatives
- Cooperation with other company’s departments (e.g. Treasury, Law, Audit)
Requirements:
- Knowledge of US GAAP and Polish GAAP, IFRS, SOX
- min. 6 years of experience in finance industry (preferred in GBS/SSC)
- Professional knowledge of English
- Highly developed interpersonal skills
- Experience in people management will be a plus.
We offer:
- Opportunity to grow in a decision-making position with an international exposure
- Hybrid work (from the office located in Kraków)
- Private medical care
- Life insurance
- Benefit platform
- Training platform
- Inflationary increases
If you are interested in this offer, please send us your CV.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 06/02/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa