Opis stanowiska pracy
Senior Financial Controller
Leszno
NR REF.: 1191919
For our client, an international manufacturing company, we are looking for a Financial Controller.
Responsibilities:
- Actively participate in the budgeting process and monitor its execution, including analysis of variances.
- Monitor and control production costs, analyse efficiency indicators.
- Calculate the technical cost of product manufacturing.
- Prepare periodic financial reports and forecasts for the management board.
- Conduct profitability analyses of projects, products, and company departments.
- Optimise financial and control processes within the enterprise.
- Support audit processes and collaborate with external institutions (auditors, banks).
- Control and analyse cash flows.
- Identify financial risks and develop recommendations to minimise them.
- Implement and monitor compliance with accounting and controlling policies.
Requirements:
- Higher education in finance, economics, or accounting.
- Minimum 5 years of experience in a similar position, preferably in a manufacturing company.
- Excellent knowledge of financial, accounting, and tax regulations.
- Very good knowledge of analytical tools and financial programs (e.g., Excel, ERP).
- Proficiency in English at a communicative level (minimum B2).
- Ability to work under pressure and in a dynamically changing environment.
- Analytical skills and the ability to translate financial data into specific operational actions.
- Good organisational skills and the ability to work in a team.
Our client offers:
- Opportunities for professional development in a newly created position within the organisation.
- A bonus system.
- Participation in interesting projects carried out at the group level.
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa