Opis stanowiska pracy


Izba Administracji Skarbowej w Opolu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent w Referacie Obsługi Kancelaryjnej i Archiwum

45-331 Opole ul. płk Witolda Pileckiego 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kompleksowa obsługa kancelaryjna IAS, w tym obsługa systemów dotyczących rejestracji i ekspedycji przesyłek (system SZD, aplikacje do weryfikacji podpisów elektronicznych, obsługa skrzynki do doręczeń elektronicznych, obsługa platformy ePUAP, obsługa stanowiska do testowania antywirusowego zewnętrznych nośników danych), prowadzenie składów chronologicznych oraz składów informatycznych nośników danych, obsługa bezpośrednia i telefoniczna klientów Izby, zgodnie ze standardami obsługi; zastępstwo za nieobecnego pracownika sekretariatu IAS (prowadzenie sekretariatu IAS, obsługa sekretarska Dyrektora IAS i zastępców).
  • Realizacja umowy z Pocztą Polską S.A.- rozliczanie faktur za usługi pocztowe realizowane tradycyjnie oraz w ramach e-Doręczeń; prowadzenie spraw związanych z postępowaniem reklamacyjnym i odszkodowawczym oraz z karami umownymi, wynikającymi z zawartej umowy z Pocztą Polską S.A.; sporządzanie informacji, sprawozdań, analiz z zakresu działania komórki organizacyjnej.
  • Wsparcie dla archiwisty zakładowego przy realizacji zadań obsługi archiwum, wynikających z obowiązujących przepisów kancelaryjno-archiwalnych m.in.: przejmowanie dokumentacji, zabezpieczanie materiałów archiwalnych, udostępnianie akt dla celów służbowych i naukowo-badawczych, brakowanie dokumentacji (w tym wybór kontrahenta realizującego usługę niszczenia), współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie realizowanych zadań.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno – biurowa,

  • zagrożenie korupcją,

  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • obsługa monitora ekranowego powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

  • stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe,

  • oświetlenie sztuczne i naturalne,

  • brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy,

  • budynek trzypiętrowy wyposażony w windę,

  • toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze,

  • do budynku wchodzi się wprost z chodnika,

  • dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są wszystkie pomieszczenia
    i kondygnacje budynku

  • brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.


Szczegółowe informacje dotyczące miejsca wykonywania pracy dostępne jest na stronie internetowej:


Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo - Dostępność - Izba Administracji Skarbowej w Opolu (kas.gov.pl)



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu;

  • Oferty składane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (o zachowaniu terminu decyduje data nadania oferty w placówce pocztowej operatora publicznego, data przesłania drogą e-mailową);;

  • Kandydatów spełniających niezbędne wymagania formalne i zakwalifikowanych do II etapu postępowania selekcyjnego będziemy informować telefonicznie bądź za pośrednictwem poczty e-mail;

  • Istnieje możliwość zgłoszenia specjalnych potrzeb związanych z procesem rekrutacji dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności za pośrednictwem dedykowanego formularza;

  • Wymagane wzory oświadczeń dostępne na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” ” → Nabór → Wzory oświadczeń;

  • Należy podpisać własnoręcznym podpisem swój życiorys/CV oraz list motywacyjny,
    w liście motywacyjnym wskazać na jakie stanowisko składana jest aplikacja (stanowisko, dział, urząd) oraz podać numer BIP KPRM naboru, którego dotyczy aplikacja;

  • Należy przesłać tylko te dokumenty, które wymagane są w ogłoszeniu;

  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, konieczne jest dołączenie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego;

  • Należy zwrócić uwagę na warunki, które zostały wskazane w ogłoszeniu i ocenić, czy taki rodzaj pracy jest odpowiedni dla kandydata;

  • Nabór odbywa się zgodnie z Instrukcją w sprawie  określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu, wprowadzonej zarządzeniem nr 21/2022 Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu z dnia 7 lutego 2022 r., dostępnej na stronie Izby Administracji Skarbowej w Opolu www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru

  • Do składania ofert zachęca się również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu;

  • W ciągu 30 dni od dnia publikacji wyniku naboru w Biuletynie można odebrać złożone dokumenty. Po tym terminie oferty zostaną zniszczone.

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 774******

  • Kandydat wskazany do zatrudnienia podlega ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

  • Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928), informujemy, że w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu obowiązuje wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa postępowania z nimi oraz ochrony sygnalistów.  Procedura dostępna jest w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Opolu przy ul. Witolda Pileckiego 2.

  • UWAGA! Zachęca się do składania ofert droga e-mailową. Oferty przesłane e-mailem na adres:rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl powinny zawierać zeskanowane dokumenty, opatrzone czytelnymi podpisami kandydata. W tytule wiadomości e-mailowej zawierającej ofertę pracy należy wskazać numer BIP KPRM z dopiskiem: „oferta pracy”.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie lub średnie branżowe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych zadań oraz organizacji i funkcjonowania administracji skarbowej, ustawy o ochronie danych osobowych,
  • umiejętność obsługi programów Microsoft Office.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • zdolności analityczne, kreatywnośc, umiejętność pracy pod presją czasu, znajomość języka obcego (udokumentowana certyfikatem).


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie kandydata urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r. dotyczącego pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami, którego wzór stanowi załącznik nr 13 do Instrukcji w sprawie określenia zasad i trybu naboru kandydatów do pracy w służbie cywilnej oraz postępowania kwalifikacyjnego do służby celno-skarbowej zamieszczonej na stronie www.opolskie.kas.gov.pl w zakładce „Ogłoszenia” → Nabór → Wewnętrzne procedury naboru,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych do celów rekrutacji,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-06
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Opolu
    ul. płk. Witolda Pileckiego 2
    45-331 Opole
    Lub na adres mailowy:
    rekrutacja.ias.opole@mf.gov.pl

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi