Opis stanowiska pracy


Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie

Dyrektor Regionalnego Zarządu poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent prawny

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Tama Pomorzańska 13a
70-030 Szczecin


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opracowywanie projektów odpowiedzi na skargi, postanowień, decyzji, wezwań, zawiadomień i innych pism w postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez Dyrektora RZGW w Szczecinie;
  • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Dyrektora RZGW w Szczecinie funkcji organu wyższego stopnia w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do starostów realizujących: zadania z zakresu administracji rządowej określone w ustawie Prawo wodne, kompetencje organu właściwego do wydania pozwolenia wodnoprawnego;
  • rozpatrywanie skarg w rozumieniu działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego;
  • sprawdzanie pozwoleń wodnoprawnych, wydawanych przez starostów, pod kątem zgodności tych decyzji z przepisami Prawa wodnego;
  • przygotowywanie opinii prawnych;
  • sprawdzanie operatów wodnoprawnych pod kątem zawarcia w tych opracowaniach wszystkich elementów wymaganych przepisami Prawa wodnego;
  • badanie odwołań, zażaleń i wniosków o stwierdzenie nieważności wnoszonych do Dyrektora RZGW w Szczecinie od pozwoleń wodnoprawnych udzielanych przez starostów i innych orzeczeń w ramach kompetencji Dyrektora RZGW;
  • zakładanie i prowadzenie akt sprawy wraz z metryką sprawy;
  • zakładanie i prowadzenie elektronicznego wykazu wydawanych decyzji oraz postanowień;
  • ocenianie rozwiązań przyjmowanych przez starostów w pozwoleniach wodnoprawnych pod kątem ich zgodności z wymaganiami ochrony środowiska, ochrony przyrody, ustaleniami warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni a także z ustaleniami, o których mowa w art. 125 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne, w tym w szczególności ustaleniami planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza;
  • pomoc w ocenie innych zagadnień, pojawiających się w toku postępowań prowadzonych przez Dyrektora RZGW w Szczecinie;
  • współdziałanie z komórkami organizacyjnymi RZGW w Szczecinie w zakresie obejmującym uzyskiwanie merytorycznych stanowisk dla opracowania odwołań, postanowień i innych działań;
  • współpraca w przygotowywaniu materiałów do aktualizacji stron www. i Biuletynu Informacji Publicznej RZGW Szczecin w części dotyczącej wykonywanych zadań;
  • opracowywanie wniosków do projektów budżetu RZGW w odniesieniu do realizowanych zadań;
  • wykonywanie zadań zleconych przez kierownika Wydziału;
  • uczestnictwo w szkoleniach, zjazdach, konferencjach, seminariach, sympozjach, grupach roboczych, wyjazdach technicznych i studialnych związanych z działalnością RZGW w Szczecinie.


Warunki pracy

1. praca biurowa w siedzibie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie;
2. większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej;
3. obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę;
4. czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
5. stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym;
6. podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe;
7. siedziba Urzędu znajduje się w Szczecinie przy ul. Tama Pomorzańska 13a i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, niewyposażonym w windy.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oferty należy składać w zaklejonych kopertach. Dokumenty aplikacyjne powinny zawierać oświadczenia o treści wskazanej w ogłoszeniu, własnoręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą. List motywacyjny powinien być podpisany własnoręcznym podpisem. Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni o terminie dalszych etapów rekrutacji. Prosimy o podanie możliwie pełnych danych kontaktowych – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu. Nie zwracamy przesłanych dokumentów aplikacyjnych. Oferty osób wskazanych w protokole z naboru jako najlepsze, a nie zakwalifikowanych do zatrudnienia niszczone są po upływie 3 miesięcy od zatrudnienia osoby wyłonionej w postępowaniu. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Przewiduje się wynagrodzenie miesięczne w kwocie brutto: 2 500 zł

Planowane techniki i metody naboru:

• test wiedzy i praca pisemna,
• rozmowa kwalifikacyjna

Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów rekrutacji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. : 91 44-11-240 p. Lucyna Kwoszcz.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze;

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej, kancelariach prawniczych lub w innych instytucjach, na stanowisku, które wymagało znajomości i umiejętności stosowania przepisów prawa: administracyjnego, wodnego, ochrony przyrody i środowiska, planowania i zagospodarowania przestrzennego, budowlanego.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów: Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Prawa wodnego, Prawa budowlanego, Prawa Ochrony środowiska, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o służbie cywilnej;
  • umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce;
  • umiejętność redagowania pism;
  • umiejętność analizowania problemów i proponowania sposobów ich rozwiązywania;
  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i współpracy z zespołem;
  • sprawna obsługa komputera i znajomość programów pakietu Microsoft Office (Word, Excel PowerPoint);
  • rzetelność, systematyczność, terminowość;
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych oraz pod presją czasu;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi systemu informacji prawnej LEX lub Legalis;
  • operatywność, komunikatywność, asertywność;


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

Dokumenty należy złożyć do: 2017-10-17
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Prezentacja firmy

Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
06/10/2017
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi