Opis stanowiska pracy


Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent prawny do spraw nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru, Oddział Nadzoru

80-810 Gdańsk ul. Okopowa 21/27

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawdza uchwały i zarządzenia podejmowane przez organy jednostek samorządu terytorialnego (w tym uchwały w sprawie: planu zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego) pod kątem zgodności z prawem oraz prowadzi postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwał i zarządzeń organów jednostek samorządu terytorialnego
  • Przygotowuje (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego) projekty zarządzeń zastępczych wojewody wydawanych w przypadkach określonych prawem, w tym w razie niepodjęcia przez odpowiedni organ jednostki samorządu terytorialnego uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu wójta (burmistrza, prezydenta miasta), radnego
  • Przygotowuje projekty zawiadomień o sposobie rozpatrzenia skargi na działalność rady gminy, rady powiatu, projekty pism przekazujących skargi i wnioski według właściwości
  • Prowadzi sprawy związane ze zgłaszaniem przez rady gmin utworzenia związku międzygminnego do organu prowadzącego rejestr związków oraz sprawy związane z przekazywaniem uchwał jednostek samorządu terytorialnego o przystąpieniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych
  • Prowadzi sprawy dotyczące struktur administracji zespolonej, w tym opiniuje regulaminy nadawane przez kierowników zespolonych służb, inspekcji straży wymagające zatwierdzenia przez wojewodę, przygotowuje projekty zarządzeń w sprawie nadania statutów jednostkom administracji zespolonej
  • Przygotowuje projekty upoważnień dla pracowników urzędu do załatwiania spraw w imieniu wojewody, upoważnień dyrektora generalnego, upoważnień wojewody do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego oraz pełnomocnictw wojewody (z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych), a także prowadzi centralny rejestr pełnomocnictw i upoważnień
  • Prowadzi sprawy związane ze zmianami w podziale terytorialnym województwa pomorskiego i nazewnictwie miejscowości
  • Przygotowuje wnioski do Prezesa Rady Ministrów o wyznaczenie osoby do pełnienia funkcji organu wykonawczego w przypadkach wynikających z przepisów prawa


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywanie zadań:



  • praca administracyjno-biurowa


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • stanowisko pracy zlokalizowane w siedzibie urzędu,

  • pokój biurowy mieści się na drugim piętrze wielokondygnacyjnego budynku, wejście główne do budynku jest wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych,

  • na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia,

  • większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej,

  • praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,

  • podstawowe wyposażenie na stanowisku to: komputer, telefon, drukarka.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Informacje o etapach naboru dostępne są na stronie BIP Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz Kodeksu postępowania administracyjnego
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • W przypadku przekazania dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność konieczne jest dołączenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru w zakresie wykraczającym poza katalog danychokreślonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-22
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Punkt przyjęć korespondencji w pokoju 24 w kancelarii ogólnej przy wejściu „A":
    ul. Okopowa 21/27
    80-810 Gdańsk
    Na kopercie i liście motywacyjnym należy umieścić dopisek: 20/24

    Dokumenty można składać elektronicznie wyłącznie przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) urzędu utworzoną na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

    Zasady dotyczące doręczania dokumentów elektronicznych dostępne są na stronie BIP urzędu w zakładce „Dla klienta > Doręczanie dokumentów elektronicznych”.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    12/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi