Opis stanowiska pracy


Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny PINB Inowrocław

88-100 Inowrocław al. Ratuszowa 38

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi postępowania w sprawach dotyczących: realizowania budowy bez wymaganego pozwolenia na budowę, realizowania budowy bez wymaganego zgłoszenia, realizowania innych robót budowlanych z naruszeniem prawa, samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, utrzymania obiektów budowlanych w tym: realizacji ustawowych obowiązków przez właścicieli i zarządców obiektów, stanu technicznego obiektów, wyłączenia z użytkowania obiektów i ich rozbiórki, katastrof budowanych, odpowiedzialności zawodowej osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz posiadania przez te osoby właściwych uprawnień
  • prowadzi postępowania egzekucyjne, a w szczególności: wydaje tytuły wykonawcze, postanowienia o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia; wydaje tytuły wykonawcze skarbowe i sporządza wnioski do Naczelnika US o wszczęcie egzekucji należności pieniężnych, sporządza wnioski o zapewnienie środków finansowych na wykonania zastępcze oraz przeprowadzanie wykonania zastępczego, stosowanie wykonania zastępczego oraz wykonania obowiązków za zobowiązanego na jego koszt
  • uczestniczy w czynnościach kontrolnych terenowych i sporządza protokoły, notatki służbowe
  • przygotowuje projekty decyzji, postanowień administracyjnych i pism w sprawach należących do właściwości Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu
  • opracowuje wnioski i zalecenia pokontrolne
  • przygotowuje, zgodnie ze zleceniem Inspektorów, dokumentacje wychodzącą oraz wewnętrzną (tworzoną do użytku służbowego) np. kserokopie, potwierdzenie zgodności itp.)
  • sporządza opinie prawne i udziela porad prawnych pracownikom Inspektoratu w celu udzielenia wyjaśnień w zakresie właściwego stosowania prawa
  • reprezentuje Inspektora i Inspektorat w postępowaniu sądowym, administracyjnym, egzekucyjnym oraz przed komornikiem sądowym w postępowaniu egzekucyjnym w celu reprezentowania stanowiska Inspektora w sprawach należących do jego zakresu działania oraz ochrony jego interesu prawnego (w zakresie udzielonego pełnomocnictwa),
  • prowadzi sprawy związane z roszczeniami odszkodowawczymi przed sądami powszechnymi w celu ochrony interesu prawnego Inspektora
  • analizuje orzecznictwa sądów administracyjnych w toku postępowań prowadzonych w Inspektoracie oraz informuje pracowników o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działania organu w celu zapewnienia prawidłowego stosowania prawa
  • sporządza wewnętrzne akty prawne Inspektoratu
  • opiniuje pod względem formalno – prawnym projekty umów i porozumień zawieranych przez PINB


Warunki pracy

- praca biurowa w siedzibie inspektoratu


- wykonywanie czynności inspekcyjno-kontrolnych i przeprowadzanie oględzin na  terenie Powiatu Inowrocławskiego


- reprezentacja Urzędu 


- obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę


- bariery architektoniczne: brak dostosowanych toalet dla osób z niepełnosprawnością, w budynku znajduje się winda i schodowłaz



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w prowadzeniu postępowań administracyjnych w obszarze administracji i prawa budowlanego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego umyślne przestępstwo skarbowe
  • uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
  • osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość i umiejętność obsługi systemu informacji prawnej LEX
  • znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z rodziny Microsoft Windows oraz urządzeń peryferyjnych( skaner, drukarka), jak również faksów, niszczarek, kopiarek, pakietu biurowego Microsoft Office, , arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel, przeglądarek internetowych, programów do obsługi poczty elektronicznej oraz programów elektronicznego obiegu dokumentów w organie (EZD);
  • rzetelność, odpowiedzialność, wysoki poziom etyki zawodowej, dokładność i skrupulatność w analizie przepisów prawa, samodzielność, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia i formułowania opinii prawnych, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność i umiejętność jasnego przekazywania treści prawnych, umiejętność pracy w zespole, zaangażowanie i inicjatywa w rozwiązywaniu problemów prawnych, dyskrecja i umiejętność zachowania poufności, wysoka kultura osobista


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO W INOWROCŁAWIU
    Aleja Ratuszowa 38
    88-100 Inowrocław
    III piętro
    pokój 156

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    06/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi